- sön 24 jan 2010, 10:52
Jag åkte tidigare på dubbdäck. Testade sedan dubbfritt i 2 år. Konstaterade sedan att det var betydligt sämre i vinterväglag. Köpte inför säsongen sprillans Nordfrost 5 med dubb. Det är inget jag ångrar, snarare tvärtom.
Fördelen med dubbfritt är tystare gång. Körning på torr vägbana samt våt vägbana.
Var glad att vi dubbdäcksåkare river upp isen som ni andra polerat.
Daddan skrev:Var är diskussionen påväg? Har ContiVikingContact 5. Funkar riktigt bra. Hade dubbat innan men dubbfritt är helt klart över förväntan. Allt babbel om att dubbat är det enda som funkar kommer från folk som inte provat rätt däck verkar det som.Lugn Daddan.
Jag åkte tidigare på dubbdäck. Testade sedan dubbfritt i 2 år. Konstaterade sedan att det var betydligt sämre i vinterväglag. Köpte inför säsongen sprillans Nordfrost 5 med dubb. Det är inget jag ångrar, snarare tvärtom.
Fördelen med dubbfritt är tystare gång. Körning på torr vägbana samt våt vägbana.
Var glad att vi dubbdäcksåkare river upp isen som ni andra polerat.

V70 R 2004 (i bilhimlen)
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."
V70 D5 Summum 2009
V70 D5 Summum 2008
V40 D3 R-design 2019
V90 D5 R-design 2018
"Never argue with an idiot. He will only drag you down to his level and beat you with experience."