Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thermal
Halloj
Behöver lite hjälp det är så att c-låset inte öppnar backluckan på min v70.
Har haft cupevärmaren på i skuffen flera timma nu men no go .
antingen har c-låset gett upp eller kabelbrott uppe vid gångjärnet.
Så frågan är hur får man bort innerpanelen när luckan är låst o stängd.
Tackar på förhand //Thermal'
Senast redigerad av 1 Thermal, redigerad totalt 0 gånger.
av speeedo
Thermal skrev:Nää det finns ju inte det :roll:
Har det på min v70 98a aut. Sitter brevid knappen för öppningen av bränslelocket på förrardörren.
Hade ett likande problem idag på min. Kunde inte öppna ut ifrån hur jag än gjorde. larmade på och av men inget klickade bak i låsmekanismen som de övriga låsen gör. Därimot kunde jag öppna det inifrån.(på bagage luckan alltså. halft klängande över sätena)
Det slog mig att det kanske är lite glapp i knappen som man använder för att låsa samtliga lås i bilen om man befinner sig i den. Den som sitter ovan eller nedanför knapparna till fönsterhissarna. jag petade lite på knappen så låsen låste sig och då hördes ett klick där bak och så fungerade det. Hel skumt med tanke på att jag aldrig använder knappen i bilen.
av Thermal
Det funkade inte heller :( .
Så antingen e låset paj eller kabelbrott uppe vid gångjärnet antar jag.
Men frågan kvarstår hur får jag dän innerpanelen när luckan e stängd o låst.
av B5244S
Jag hade ungefär samma problem, fast min gick inte att låsa. Hade kabelbrott vid gångjärnet.
Om du har kabelbrott och inte ska byta hela härvan utan bara laga kabeln så går det att komma åt "kröken" inifrån genom att lossa på plastpanelen runt/ovanför vänster sidoruta bak. Panelen sitter med en skruv samt några snäppfästen, var försiktig bara så inte plasten spricker. Ovanför diskanthögtalaren bakom panelen sitter kontakten till bakluckan, börja därifrån.

Pärlan har nu över 35.000 pålitlig[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]

Hade jag haft ditt körmönster och ä[…]