Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Svågern har köpt sig en XC60 my10 och den är utrustad med mellanstereon men utan sub.

Då han byggt och tävlat i billjud och har mycket ljudprylar kvar vill han bygga en egen baslåda.
Men då kommer frågan: kan man på något vis koppla in sig på orginalstereon för lågnivå till subben!?

Han vill helst inte köra hög-> lågnivåomvandlare.

Vill enbart ha tips som leder till en lösning när det gäller lågnivån, inget snack om att han ska köpa volvos sub å se glad ut för det kommer inte å ske!
Användarvisningsbild
av CarMan
nu har jag inte grävt i högtalarsystemet på just den bilen, men går inte ljudet på fiber? eller är det bara komunikationen som gör det? (det står still i huvet just nu)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Jag har hört lite om det ja, så i så fall behövs det en omvandlare från optisk/digital signal till analog lågnivå..
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag är helt säker på att det kår komunikaton i fiberkabeln, men vet inte om ljudet tar den vägen också.
om nu jludet går där också så är det inte så enkelt bara översätta till digital, du måste ju solla ut vad som är ljud & vad som är anan komunikation
Användarvisningsbild
av Variosboy
Carman: Att det troligtvis är mer info är ljud på den optiska bussen är jag medveten om. Det handlar ju bara om att omvandlaren ska ha rätt adress i nätverket för att ta emot rätt information..

Fellow: Vad det gäller kostnaden så tror jag i det här fallet att det fullständigt kvittar honom, och vad jag minns har jag inte skrivit något i mitt första inlägg i tråden om något kostnadstak.. Att bygga om alltihop har förvisso också diskuterats, det gjorde han å jag i hans förra helt nya bil, men det är det inte tal om den här gången, det är en sub som behövs primärt, och han tycker att volvos egen låter sisådär..
Användarvisningsbild
av CarMan
tycker den låter sisodär eller tror den låter sisodär.

är det premiumsound i bilen eller bara higpreformance ???
Användarvisningsbild
av Variosboy
CarMan skrev:tycker den låter sisodär eller tror den låter sisodär.

är det premiumsound i bilen eller bara higpreformance ???
Som kalle skriver så är det High performance och ja, han tycker den låter sisådär.. Jag har Premium Sound och volvosubben som han lyssnat på, plus att han hört den i en annan XC60 också.
Bakaxelfråga 740?

Kan någon här visa mig en bild på[…]

Har haft ett vinande ljud på en v60-16,ä[…]

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]