Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av akesson6
Tickandet kommer direkt när man slår på tändningen, fortsätter även när motorn går.
Ljudet är relativt högt, snarlikt diesel knatter.
v70-00 classic,2,4l utan turbo.
jocke
Användarvisningsbild
av Phantom
Troligen är det insprutningen du hör, och de låter.
Det är inget konstigt och man hör det när bilen går.
Det kan även vara ventilerna som låter, och det ljudet brukar ge sig efter en liten stund. Inte heller det är något konstigt.

Men låter det mycket hos dig även när bilen är varm?
Hörs det inne i kupén hela tiden högt och ljudligt?
Låter det endast när du lyssnar med öppen motorhuv?
av Johols06
Phantom skrev:Troligen är det insprutningen du hör, och de låter.
Det är inget konstigt och man hör det när bilen går.
Det kan även vara ventilerna som låter, och det ljudet brukar ge sig efter en liten stund. Inte heller det är något konstigt.

Men låter det mycket hos dig även när bilen är varm?
Hörs det inne i kupén hela tiden högt och ljudligt?
Låter det endast när du lyssnar med öppen motorhuv?
"Tickande" från ventiler eller insprutare förekommer nog inte när man slår på tändningen...det hade varit jättekonstigt.
Jag har ett tickande ljud i min V70 som dock bara uppträder när motorn är varm och det är ventilen som styr inkoppling av kolkanistern. Sitter vid kylarens övre vänstra hörn (i färdriktningen). Det skulle kunna vara den som låter i din bil... borde i och för sig inte arbeta när man slår på tändningen.....
av glenn30
jag har samma sak,särskilt när det är kallt ute,kom fram till att det är en sak med en kontakt på som ligger o pulserar,den sitter om man står framför bilen på höger sida precis under luft intaget som går till luftfiltret,vad den har för funktion vet jag inte
av Johols06
glenn30 skrev:jag har samma sak,särskilt när det är kallt ute,kom fram till att det är en sak med en kontakt på som ligger o pulserar,den sitter om man står framför bilen på höger sida precis under luft intaget som går till luftfiltret,vad den har för funktion vet jag inte
Det är ventilen som sköter återcirkulation från kolkanistern, enligt mitt tidigare inlägg.

Det här är vad du behöver https://v[…]

Biltemas 044 pump fungerar kanon på min 745-[…]

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]