- fre 22 jan 2010, 16:41
#370140
greenbay skrev:Här har vi en bil med tuffare attityd, bekvämare gång, och som sticker ut från alla vanliga silvriga "tjänstebilsV70:s"
Samtidigt har den en vettig bränsleekonomi, vad är felet?
Därför att den utger sig för att vara något som drivlinan inte kan leverera. Bara yta men ingen substans är fånigt enligt mig. Jag gillar bilar som går från andra hållet, dvs som ser ut som vilken bil som helst men som är kapabel till mycket mer än folk tror. Ett exempel är den S40N T5 AWD som jag ägde förut. En fullkomlig schweizisk armékniv på hjul som klarade allt man utsatte den för. Inklusive trailerdragning i lösgrus eller på vått gräs. Där kommer en XC70 FWD se exceptionellt löjlig ut.
Men som sagt. Detta är främst personliga åsikter. Det verkar som posörerna är i majoritet för min S40 var svårsåld något otroligt. Det var kanske för lite svart plast på den? För markfrigång hade den som en traktor
Steff 99 skrev:Väljer man en XC70 FWD får man en bil som är tyngre, högre och har sämre väghållning, men fördelarna som AWD förlorar man.
På toppen är den 51.000 dyrare än en V70 2,4D business momentum
och då är XC70 FWD bara standard utrustad.
Sammanfattar motsatsförhållandet på ett ypperligt sätt.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i