Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thomasvolvo
Har en Volvo V70 II 2.0D-2009. Kört 500 mil. Köpt ny. Hela tiden har jag tyckt att gaspedalen har ett slags irriterande moment vid sig-man känner liksom små vibrationer som kommer från motorns gång. Detta har jag aldrig upplevt på andra bilar, men jag har bara haft bensinare. Är detta vanlig på denna dieselbilen? ?:-/
av Calvin
Gaspedalen hänger samma konsol som bromspedalen. Denna konsol är sedan skruvad direkt i brandväggen, med genomgående skruv från bromsförstärkaren (finns även en skruv ungefär vi vindrutetorkarmotor).

Om du har mer vibrationer i gaspedalen beror det på att hela bilen vibrerar mer. Detta är låter möjligt men här gissar jag bara. Kanske finns någon annan som har bättre kolla på detta.
Användarvisningsbild
av henka35
thomasvolvo skrev:Har en Volvo V70 II 2.0D-2009. Kört 500 mil. Köpt ny. Hela tiden har jag tyckt att gaspedalen har ett slags irriterande moment vid sig-man känner liksom små vibrationer som kommer från motorns gång. Detta har jag aldrig upplevt på andra bilar, men jag har bara haft bensinare. Är detta vanlig på denna dieselbilen? ?:-/
Du kan leta på forumet om detta problem. Det finns på 2.0D och jag själv har haft problemt på min förra bil (V70II 2.0D -08). Volvo har mig veteligen ingen lösning utan man monterade en stoppkloss på pedalen för att man inte ska kunna trampa ur helt.

//Henrik

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]