NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joachimhansson
Har precis köpt (privat) en Volvo v50 2.0 D -2005 (6växl) som går riktigt bra förutom kopplingen. Den är riktigt hård och vid stillastående får man träningsvärk efter en stund. Några tips på fel innan jag åker till Bilia?

MVH
Joachim
av Feedan
Jaså? Ganska intressant ämne. Tycker att kopplingen på min 1.8F (C30) är mycket onödigt hård för den lilla pluttmotorn. Om det är något fel vet jag ej. Bilen har varit inne på två vanliga service och 2 garanti reparationer. Ingen som anmärkt i alla fall. Har ej kört någon likvärdig bil.

Kopplingen är ungefär som en Audi RS4 B7 kaross med 4.2l V8 på 420hp. Varför en liten flexifuel är lika tungtrampad och har så dålig känsla vet jag inte. Det ger mig ingen sportbilskänsla bara för det. :lol:
av greenbay
Tror den modellen har en hjälpfjäder. Kanske den är av? Modellen har haft problem med en knarrande kopplingspedal, då brukar den fjädern bytas, att smörja hjälper ej.
Kolla det!
mvh
Greenbay

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]