Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thomasaqua
Hittar inget fel på drivaxlar eller liknande,ang.vibrationer vid rull.Hörde talas om att volvo
haft problem med lådorna,som skulle gett samma symtom????? ngn som vet, eller andra
intressanta förslag.Tacksam för svar,pratat med volvomeck,men han skulle kolla upp det.
(det var hösten 79)jag vill veta nu.Så därför frågar jag cybermeckarna igen och hoppas på
lösningen.Gracias.....
Användarvisningsbild
av CarMan
hur har du kollat drivaxlarna? jag har själv mycket svårt att prova dessa, så jag vart nyfiken på hur du så snabt kan vara säker på at dom är felfria
av thomasaqua
Jo lämnade bilen till "volvo mecken" som hissat upp den och som han säger: känt på knutar
och axlar "där e inge fel asså"..... Sen vet ju inte jag om det är ngt som är balanserat från
början på dessa drivaxlar som kan ha någon inverkan.Men ngt är det,och det stör mej som faan.
Ja man kan ju åka till månen,men det går inte att fixa en volvo xc90 på volvo,om man inte går
med på att byta allt från B-stolpen och framåt.
Synd att Einstein gick bort, han hade fått jobb på mekonomen.
Jag fortsätter letandet efter svaret,och hoppas kunna dela med mig av det.
Go kväll.
Användarvisningsbild
av CarMan
demontera han drivaxeln? annars kan man inte känna knutens alla viklar i alla olika längder.

Drivaxaler är mycket svåra att sätta en diagnos på (om dom nu inte är tokslut) byta drivaxlar är det enklaste sättat att säkert veta om felet ligger där.
Användarvisningsbild
av isak
där håller jag med CAR MAN, bara att koppla loss för att känna! "erfarenhet" den knuten som arbetar rakast brukar vara den som felar. rullarna i lagren har för liten rörelse så det blir gropar i ytorna! (går väl inte byta kors misstänker jag)
isak
Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]