Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev::mrgreen:
KKR skrev:Jag förstår faktiskt inte vitsen med XC 70 DRIVe. XC 70 är jättebra oavsett motor, men varför en tvåhjulsdriven modell. OK bränsleåtgången, men?
XC70 Drive är ju specialanpassad till markanden då 90% av alla XC bara används på uppfarten till villan för att impa på grannarna och då behövs inte AWD
Kallar du mig för -Posör? :twisted:

Är faktiskt för gammal och trött för att gå in i en diskussion ang. mina behov av en förhöjd framhjuldriven lite mer oöm bil.

Mvh //
jiha skrev:Kallar du mig för -Posör? :twisted:

Är faktiskt för gammal och trött för att gå in i en diskussion ang. mina behov av en förhöjd framhjuldriven lite mer oöm bil.

Mvh //
Väntade bara på att någon skulle vakna :mrgreen:

Jag tycker för övrigt att att alla XC70 är mycket mera ömtålig med sina mjuka ABS-plast som repas lättare än en vanlig bil där man kan polera och vaxa upp bilen så den blir superfin. Vad gör man med all den råa plasten när sol och salt ha blekt den så den ser skräp ut. Inte går den att lacka om heller. ?:-/

Sen undrar jag vad som pågår bakom alla dessa plastbitar, mest på dörrarna när salt och grus letar sin in därbakom? Man har liksom ingen koll... ?:-/
B20: det får nog bli nästa ägares problem, jag har samma kostnad oavsett + att det handlar ju bara om 3 år. Kul att prova, om inte annat, senaste 5 tjänstebilarna har varit volvokombi med nått + paket.

Mvh //
jiha skrev:B20: det får nog bli nästa ägares problem, jag har samma kostnad oavsett + att det handlar ju bara om 3 år. Kul att prova, om inte annat, senaste 5 tjänstebilarna har varit volvokombi med nått + paket.

Mvh //
ja du har lite att fundera på. :) nä ta du en xc70 - det finns väl egentligen bara fördelar - samma förbrukning , snyggare , robustare , bekvämare (?) , inte lika vanlig etc..
Du ser jag ha inte så fel..... Volvo vet hur viktig det är med rätt SUV-image....köparna kan ju acceptera att offra extrutrusting, offra AWD och få högre förbrukning, lägre toppfart, sämre acc och bara halva bilen lackad till på köpet till ett högre pris bara för att looken ska var rätt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Min leverades med Michelin Aplin dubbfritt. Inte lika vassa på blankis men går kanon på snö och slask, på blöta/torra vägar går bilen lika bra som på sommaren med sommardäck. Men det vara bara för att den är suv.

På V70II var det michelin maxi ice som var standard här i alla fall.
jiha skrev:Joschua: Tack! Det lutar åt att det blir en XC, ska bara "skohorna" in hakka 7 på alufälg i 7,5 basbelopp också.

Någon som vet vilka sommardäck Volvo standardmoterar nuförtiden?

Mvh //
Volvo leveres med dekk fra Pirelli P-Zero.
B20: Ja Ja Ja.... 8)

Jag tycker själv att jag får:
- bil med bra komfort (fjädring) Värsta jag vet är sportchassi med soptunnor med svart eltape på istället för fälg och däck
- Oöm (ja jag tycker att man inte oroar sig lika mycket om det inte är nedlackad med metaliclack)
- Dörrskydd (slipper frugan få mer skäll)
- Snygg!
- Bra bränsleförbrukning
- Höre markfrigång

Tycker det ska bli skönt när vi ska upp till stugan i kiruna till sommaren och kan dra på från Töre utan att behöva köra med hjärtat i halsgropen och gnälla på alla vägbyggen, likväl som när vi tar spöna och åker upp och fiskar ovanför Esrange vid vittangi älv (bra med framkomlighet utan att behöva 4x4)

Mvh //
Twendor skrev:
jiha skrev:Joschua: Tack! Det lutar åt att det blir en XC, ska bara "skohorna" in hakka 7 på alufälg i 7,5 basbelopp också.

Någon som vet vilka sommardäck Volvo standardmoterar nuförtiden?

Mvh //
Volvo leveres med dekk fra Pirelli P-Zero.
Tror det kan pendla mellan två, tre märken utan förvarning när det gäller vad som sitter på vid leverans... PH
Du har inte testat om det fungerar med det gamla "servicetricket", dvs att första servicen blev lite dyrare på grund av något momentum-paket smög sig in... Det kan vara så att den servicen måste göras i samband med leveransen, handlaren vill nog ha sina stålar direkt. På servicen så kan dessutom hela momsen lyftas.... Vad gäller själva tjänstebilskalkylen så slås den kostnaden ut på 3 år i vilket fall som helst.

Nej, hu vad säger jag, nu lär man få ta något hugg och slag... :oops:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]