Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arese
KKR skrev:
VolvoB20 skrev:Bensin

Vi behöver inte byta bilar och motorer utan kan lungt köra vidare med vår vanliga bilpark.
Nej det tror inte jag heller, men det är synd att man klubbar ner forumsdeltagare som trots allt byter bil för att de köpt bil som går på "fel" bränsle trots att de gör vad de tror är rätt. Min debattlystenhet är mycket försvagad..
Förstår dig helt, många helt oprovocerade påhopp på etanolbilsägarna här på forumet är verkligen väldigt trist!

Undrar var hatet kommer ifrån?

Mvh
Arese
Tänkte precis skriva det som du skrev XC90_Ececutive..

Båda "sidor" har nog lika många pajkastare, så jag tycker inte att "Etanol-sidan" ska ta på sig någon "Offer"-stämpel..
av poan
Bäste inläggare:

Vem och vilka är "Expertgruppen för miljöstudier"?
- Vem är uppdragsgivare / finansiär?

Vem är Sören Wibe?
-Uppdragsgivare / finansiär?

Vem är den "amerikanske bonden"
- Och vad heter hans afrikanska kollega? - Gärna meiladress så att källan kan verifieras.

"I en studie"
- Kan du ange titel och hur den kan söhas.'
- Studiens uppdragsgivare / finansiär?

OSV, OSV, OSV
Inlägget anger inte en enda sökbar referens och bör därför behandlas därefter (b---sh---t).

P-O
Användarvisningsbild
av sveax
Jag har svårt att ta något som Sören Wibe säger på allvar. Han sticker fram där han får störst uppmärksamhet. Han vill synas med tanke på hans politiska verksamhet. Hur många politiska partier har han avverkat? Nej jag tror att vi kan lägga detta till handlingarna.
Användarvisningsbild
av Appel
poan skrev:Bäste inläggare:

Vem och vilka är "Expertgruppen för miljöstudier"?
- Vem är uppdragsgivare / finansiär?

Vem är Sören Wibe?

Vem är den "amerikanske bonden"
- Och vad heter hans afrikanska kollega? - Gärna meiladress så att källan kan verifieras.

"I en studie"
- Kan du ange titel och hur den kan söhas.'
- Studiens uppdragsgivare / finansiär?

OSV, OSV, OSV
Inlägget anger inte en enda sökbar referens och bör därför behandlas därefter (b---sh---t).

P-O
Jag tolkar det inte som att det måste vara "inläggarens" åsiker, det är ett klipp från http://www.svd.se, referensen finns i inlägget.

Min tolkning är att JHg vill spegla en relativt färsk rapport som kastar mer "bränsle" på etanol-debatten. Du får ringa till SVD eller Sören Vibe för referenserna.
Användarvisningsbild
av Appel
Arese skrev:
KKR skrev:
VolvoB20 skrev:Bensin

Vi behöver inte byta bilar och motorer utan kan lungt köra vidare med vår vanliga bilpark.
Nej det tror inte jag heller, men det är synd att man klubbar ner forumsdeltagare som trots allt byter bil för att de köpt bil som går på "fel" bränsle trots att de gör vad de tror är rätt. Min debattlystenhet är mycket försvagad..
Förstår dig helt, många helt oprovocerade påhopp på etanolbilsägarna här på forumet är verkligen väldigt trist!

Undrar var hatet kommer ifrån?

Mvh
Arese
Jag tolkar det inte som hat, mer som religion. Dvs att det finns deltagare på detta forum som ibland har en stark åsikt eller tro och kanske inte alltid är mottaglig för andras åsikter, och då kommer "pajkastningen" snabbt igång och förstör vissa i övrigt intressanta trådar.

Av någon outgrundlig anledning så kör det ihop sig på när det börjar debatteras bränsletyp eller att forumdeltagare A har ett inlägg med något liknande, "min bil drar X liter per mil", forumdeltagare B svarar att det är helt omöjligt, min bil drar Y liter per mil så din bil kan omöjligt dra X liter per mil.... lite tillspetsat från min sida, men genom åren så har en och annan tråd spårat ur med liknande debatter som egentligen aldrig leder till något vettigt.

Det är i alla fall "urspårningsämnen" som jag stör mig på och ibland har känt att det är dags att lämna forumet och gå vidare i livet... Men trots allt så finns det mycket bra i forumet också som överväger, än så länge :-)-)
av Amli
Appel skrev: Jag tolkar det inte som hat, mer som religion. Dvs att det finns deltagare på detta forum som ibland har en stark åsikt eller tro och kanske inte alltid är mottaglig för andras åsikter, och då kommer "pajkastningen" snabbt igång och förstör vissa i övrigt intressanta trådar.

Av någon outgrundlig anledning så kör det ihop sig på när det börjar debatteras bränsletyp eller att forumdeltagare A har ett inlägg med något liknande, "min bil drar X liter per mil", forumdeltagare B svarar att det är helt omöjligt, min bil drar Y liter per mil så din bil kan omöjligt dra X liter per mil.... lite tillspetsat från min sida, men genom åren så har en och annan tråd spårat ur med liknande debatter som egentligen aldrig leder till något vettigt.

Det är i alla fall "urspårningsämnen" som jag stör mig på och ibland har känt att det är dags att lämna forumet och gå vidare i livet... Men trots allt så finns det mycket bra i forumet också som överväger, än så länge :-)-)
Bra skrivet!! :-)-)
Användarvisningsbild
av erikn
Undrar varför han slutade sin rapport 2008? Efter det sjönk oljepriserna OCH matpriserna trots ökad etanolproduktion. En del av rapporten påstår nämligen att matpriserna ökade p.g.a. etanolproduktionen när det troligtvis var de höga oljepriserna som var orsaken.
Anslutningar motorblock B21

Nya frågor om anslutningarna på Blocke[…]

Tankat. Ska låna ut bilen till syrran fr&ari[…]

Var köpa stödbatteri?

Har märkt att start o stopp funktion slutat f[…]

A-traktor av 2,4d?

Se där ja, då kan det ju gå ialla[…]