Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av PungElof
Nu är nervsammanbrottet nära. Nu bråkar den jävla bilen igen, jag hatar den, Har ju tidigare skrivit om att den vid hälften av alla startförsök inte startade, bytte motortempgivaren till boxen å problemen tycktes va ur världen å felkoden om motortemp blev borta, tidigare startade den ju aldrig knappt å det spelade ingen roll om den var iskall eller varm, Nu kan den gå bra en vecka å sen kan den va ett enda stort jävelskap en dag, fast skillnaden nu är att det bara händer om man kört, stänger av å ska ha igång den efter 5 till 60 minuter, lögn i helvete, inte ett liv, så väntar man tills den kallnat lite å den startar perfekt, Snälla hjälp mig reda ut detta enerverande problem
Bilen är en 945 turbo 93 års modell.
Nu har du heller inga andra felkoder?? När bilen inte startar så är det ide på att rycka upp huven och titta vad som felar, får bilen bensin eller tänder den inte?? Startar den med startgas?
Jo den huven får jag nog byta gångjärn på snart hehe, Den får bensin, å reagerar på startgas men startar inte ändå förän rätt tid är inne, vi vet snart inte vad mer som kan va fel, inga felkoder finns
Det är bränslepumpsrelät!
F-N skrev just en lång inlaga som försvann... men jag hade samma problem med min fräscha 240-92a som jag fortfarande har,bilen 40000mil och visade sig ha öriginal relät från 1991.
Enkelt att byta,250 kr och bilen går kanon men det tog lång tid innan hag fick ett tips om bränslepumpsrelät.

Hälsningar/P63
Glömde skriva det, Det sitter ett nytt relä där, volvo trodde nämligen också på det, Det e ju sådär klockrent bränslereläfel men har testat först ett begangnat å sen köpt nytt men ingen förbättring, Det är ju så konstigt för den går helt perfekt alltid när man kör, drar mindre bensin efter att jag bytte tempgivaren, just bara starten med varm motor, startar man inom fem minuter efter avstängning e det inget problem, men sen kommer det...
Eftersom bilen startar på startgas så är det bensin som saknas när den inte vill starta, lita ALDRIG på att nya delar fungerar, kommer det bensin ur returen??? Har du mätt om det saknas ström på spridarna?? Spridarrelä? osv... Finns en del trådar med liknande problem :wink:

Men är problemet med låg spänning […]

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]