Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av poan
Som titeln lyder så tappade jag nyckel + fjärrkontroll ( S80 -99), nu i kväll. Chansen att få tillbaks dem är väl 50/50.
Har jag några problem framför mig?
- Farbror och tant blå håller jag kontakt med m a p hittegods. Har inte hunnit kolla med försäkringsbolaget resp lokal Volvohandlare ännu.
Finns det några problem förknippade med att skaffa en ny nyckel + fjärrkontroll? - tekniska, ekonomiska?
Tacksam för tips.
P-O
Senast redigerad av 1 poan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nya nycklar+fjärrkontroll är inte billigt då det ska programmeras in, frågan är om du inte måste byta lås också.?

Flyttar till rätt kategori.

Mvh Kalle
Användarvisningsbild
av VolvoB20
nyckel+larmdosa+inkodning = 2600 kr för mig när det hände
Användarvisningsbild
av CarMan
det är inga problem att köpa ny nyckel & fjärr.
Nyckeln går att beställa med rätt slipning & progameras sen in mot din startspärr, samtidigt kan man programera bort den bort tappade nyckeln, samma sak gäller för fjärrkontrollen.

Du har bara problem om nån hittar din bil & skäl den, för du har inte samma skydd från din försäkring om bilen är nyckel körd!
av poan
Hej
Om jag programmerar bort den tappade nyckeln/fjärren nu och dessa sedan kommer tillrätta. Kan jag då återställa de tidigare borttappade?. Och på såsätt få tre (3) nyckelset.
P-O
Användarvisningsbild
av CarMan
nyckeln kan du programera in i bilen igen, men inte fjärrkontrollen

Säker är jag inte, trodde mest det var[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]