Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
ja jag har övergett CD:na för ett tag sedan och kör 100% på USB:t. Tänk bara på att du max kan ha 500 mappar på USB:t. Det låter mycket men jag har ett 16 Gigs USB med ca 300 artister. Ett antal album per artist och vips var jag över gränsen. Har nu fått lägga en grundare struktur med endast en mapp per artist. Lite bökigt då mediaplayer inte stöder detta. Om jag försöker ta bort albuminfon så skriver den i stället "okänt album" på alla låtar där albuminfon är blank:-(

USB:t är MYCKET snabbare än CD-MP3:or också :D
Användarvisningsbild
av micke011
Vad är det för konsekvens av att överstiga 500 mappar, syns ingenting eller ser man bara de första 500 mapparna?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hello!

I mitt fall märktes inget på själva USB:t förutom att den klipper bort allt som är över 500 mappar. På USB:t såg jag alltså inte alla mappar och kunde inte heller spela dem. Har för mig att den klippte bort mapparna bakifrån, dvs de sista först. Givetvis fanns alla låtar på USB:t men bilen fixade det inte. Kunde bara spela de 500 mappar som syntes. Satte jag i det i datorn så var allt OK och kunde spelas. Jag har som sagt lagt en grundare struktur nu med en mapp per artist och ingen albuminfo. Har ca 1000 låtar på USB:t i dagsläget.

På MP3-CD:n så kunde jag se alla mappar men de som översteg gränsen var tomma eller jag fick meddelande i displayen att "data saknas" eller liknande. CD:n klarade långt ifrån 500 mappar per CD. I mitt fall klippte den vid va 80 låtar. Dock hade jag många artistmappar och underliggande mappar för varje album. Hade jag en grund struktur med bara låtar utan mappar klarade den ca 130 låtar med ca 5 Mb/låt
av Bluff
Tja

Kom idag över ett 4 gigs minne till aldeles för bra pris, så nu sitter man här och rippar... :)

Lägger allt i "grund" mappar. Alltså t.ex Metallica - Master of Puppets. Alltså inte Metallica - Metallica - Master of Puppets.

Hur gör ni när ni sorterar musiken?

Jag har idag lagt till infon 1.1 Metallica - Kill em all, 1.2 Metallica - Ride the Lightning osv...

Lägger man det som 1, 2, 3 osv så kommer ju mapp 11 in mellan 1 och 2... hmm... :(

Några tips?

/Johan
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag använder "synkronisera"-funktionen i media player. Då kommer allt upp i bokstavsordning. Ny artister som tillkommer hamnar på rätt plats etc. Funkar bra. Du kan dessutom välja att sortera efter olika kriterier. Enda problemet jag har är att det blir många mappar då mediaplayern alltid tar med namnet på albumet. Detta skulle jag gärna slippa då man kanske har 2 album per artist och säg 300 artister. Vips är du uppe i 600 mappar. Jag sprände den gränsen för länge sedan och har fått flytta upp låtarna manuellt direkt under artistmapparna då VolvoStereon inte klarar mer än 500 mappar totalt. Den klarar å andra sidan 16.000 låtar och där har jag långt kvar att fylla. Ligger nu på ca 350 mappar och 1000 låtar.
av Bluff
Tja

Men hur funkar det med synken då?

Ta Metallica som ett exempel. Jag vill ju att albumen ska ligga i samma ordning som de släpptes.

Läggs det i bokstavsordning så att Metallica - Death Magnetic kommer innan Metallica - Ride The Lightning?

/Johan
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja de skall hamna i bokstavsordning - även albumen så isf skulle jag råda dig att döpa dem til 01xxxxx, 02xxxxx, 03xxxxx. Då skall de hamna rätt om du döper om dem i tidsordning.
av Bluff
Då kvarstår ju problemet att album 11 kliver in mellan album 1 och 2. :)

Har inte varit ute och testat ännu men nu har jag döpt albumen till A1, A2-A9 och sedan B1 osv...

Hade tidigare döpt dem till 1.1-1.9 för att fortsätta med 2.1-2.9. Det kostiga var då att även fast de borde trillat in i "min" ordning så kom 1.5 in mellan 1.1 och 1.2?!?

/Johan
av JHg
Bluff skrev:Då kvarstår ju problemet att album 11 kliver in mellan album 1 och 2. :)

Har inte varit ute och testat ännu men nu har jag döpt albumen till A1, A2-A9 och sedan B1 osv...

Hade tidigare döpt dem till 1.1-1.9 för att fortsätta med 2.1-2.9. Det kostiga var då att även fast de borde trillat in i "min" ordning så kom 1.5 in mellan 1.1 och 1.2?!?

/Johan
Eller så är man så pass intelligent att döpa dem till 01,02... osv.
av Bluff
Alltså 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11 osv...

Ingen risk att 10 eller 11 kliver in mellan 01 och 02?

/Johan

Säker är jag inte, trodde mest det var[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]