Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Jag får det till säkring 29 i CEM (alltså under ljudallen / bakom panelen UNDER ratten)
CarMan skrev:Jag får det till säkring 29 i CEM (alltså under ljudallen / bakom panelen UNDER ratten)

Nummer 29 i säkringspanelen in cupen vid förardörren säger du hur kollar jag om det funkar sen då?
Användarvisningsbild
av CarMan
inte vid förardörren. den under ratten skrev jag
Användarvisningsbild
av CarMan
fyll på så det finns gas i tankarna & kör bilen tills den går på gas. då rycker du ur säkringen & vänar på att motorn ska dö, tar upp till en minut.
Hej på er alla det verkade vara givaren som det var fel på nu är den bytt och bilen startade bra när jag åkte ifrån volvo. det stora testet kommer imorgon när jag ska till jobbet. hoppas hoppas att startproblemet är avhjälpt.
av Fred
Jag håller tummarna för dig Kristoffer! :D Om felet är helt avhjälpt nu så måste jag revidera mina tankar om regulatorn och läcktestet för den, för då är det uppenbarligen något fel i mina tankegångar. 8)
Fred tyvärr för min del så verkar det ändå som att ditt tankesätt är korrekt. men jag måste vänta till nästa månad innan jag kan kasta bort hur mycket pengar som helst :( tänkte det kostade 8631:- igår när jag hämtade bilen bytet av gasgivare bak samt gasfilter.
av Fred
Så bilen ville inte starta som den ska i morse? :(

Det är väldigt tråkigt att det kostar så mycket pengar att få ordning på bilen men försök se det så här: när grejerna väl är bytta så vet du ju att de är ok och kommer hålla lång tid framöver...:)

För man ska kunna ha ett billigare huvudbatte[…]

Läckage av glykol, V70 D2

Hej, Har en V70 med D2-motor från 2013 som […]

Jag gjorde vad jag borde ha gjort tidigare och let[…]

Trasig ABS givare, men var?

Läs ut felkoden så får du svaret[…]