Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
J.F.S skrev:Vill bara klargöra att jag på intet sätt vet att detta är ersättaren till PPC utan det var något jag gissat mig till eftersom den har liknande funktionalitet och mer därtill.
Oki , Då var det jag som förstog fel.
Användarvisningsbild
av pang58
Fick min dag PPC idag och var givetvis tvungen att testa den. Fick följande felkod:
List of search result for: CEM 6A01
CEM-6A01 Dörr olåst, vänster bak
CEM-6A01 Dörr olåst, vänster bak. För hög signal. Intermittent fel
CEM-6A01 Dörr olåst, vänster bak. För hög signal. Permanent fel

Jag vet att förardörren inte låser sig ibland men felkoden var på vänster bakdörr... Skönt iaf att det inte låg en massa andra "dyra" felkoder och väntade på reperation.

Om någon i Lerumstrakten behöver hjälp med avläsning mm så är det bara att höra av sig.
Användarvisningsbild
av pang58
Misstänker att det snart är dags för ett batteribyte... Har bara haft bilen i 4 månader så jag vet inte hur färskt batteriet är. Fick varning om låg batterinivå när jag handlat vid McDonalds drivein för lite sedan och jag lyssnade på radion samtidigt med "måltiden".
Gällande felkoden så var samtliga dörrar olåsta när jag läste av felkoderna, men ska kolla lite mera i morgon. Känns dock som om felkodsläsaren är en bra investering. Förardörrens lås ska fixas när det blir lite varmare ute. :)
Användarvisningsbild
av greeeken
pang58 skrev:Misstänker att det snart är dags för ett batteribyte... Har bara haft bilen i 4 månader så jag vet inte hur färskt batteriet är. Fick varning om låg batterinivå när jag handlat vid McDonalds drivein för lite sedan och jag lyssnade på radion samtidigt med "måltiden".
Gällande felkoden så var samtliga dörrar olåsta när jag läste av felkoderna, men ska kolla lite mera i morgon. Känns dock som om felkodsläsaren är en bra investering. Förardörrens lås ska fixas när det blir lite varmare ute. :)

Då är det verkligen dags att byta batteri.
Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]