Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Grammse skrev:Ingen fara med det där stiftet ser helt okej ut. Att det är lite sotigt kan ju ha med göra den gick lite fett innan du bytte sensorn om jag inte minns fel?
Jo det stämmer. Ja ja. Den har ju gått bra och det har varit normal bränsleförbrukning så det är nog ok.
Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:Serva du inte bilen för inte så länge sen? Eller är det så att "tiden går fort när man har roligt"? :P
Ja när du säger det så kollade jag. Servar var 1000ende mil och senaste service gjordes 2009-08-03.
Fasen vad jag har kört mycket! :shock:
cybermunk skrev:Så uppkäftig katten ser ut, lite "Det här ÄR min plats".
Nightmare89 skrev:(L) :-DD söt katt du har^^ :D
Ja jo är väl ganska gullig. Men det tycker man kanske inte när han hårat ner sätena i bilen eller repat lacken. :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Rökfritt är det definitivt. Djurfritt gör jag så gott jag kan för att hålla :wink:

Fisch det vet jag inte. Har inte kollat. Är det jobbigt att skruva bort insuget?
Bilen har ju alltid gått bra och jag tycker jag har en ganska bra bränsleförbrukning. Ligger på ca 0,8 nu vintertid.
Kan inte Grammse ha en poäng med teorin om att det kan bero på den trasiga lambdasonden då tror du?
Användarvisningsbild
av Fisch
Nja jobbigt är det inte. Lite trångt däremot men med rätt verktyg så är det lugnt.

Jaha, måste ha missat det där med lambdasonden! Har den varit trasig länge alltså?
Användarvisningsbild
av Fisch
Okej. Lite sot skadar ju iofs inte. Tänkte på min 850, den hade liknande färg på tändstiften och var rätt sotig i insuget och även gasspjället var ganska grötigt. Inte för att det behöver betyda nånting, kom bara att tänka på det!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har en tid hört ett knackande ljud när jag kör över ojämnheter.
Eftersom jag kände igen ljudet var jag ganska säker på att jag hade ett dåligt krängningshämmarstag.
Tänkte bytt det idag. Men upptäckte då att det inte var det som var felet utan detta.....

Bild

Ja som ni ser så har skruven som förbinder motorn och höger motorfäste lossnat.
Jag undrar vad det varit för klåpare och skruvat på min bil innan, för det var inte så längesedan som jag fick dra åt det vänstra motorfästet som satt löst.

Har hållt på och krångla som fasen med detta idag men inte lyckats få upp motorn i rätt nivå så att jag kan få i skruven.
Blir nog att lämna in :( Surt när man lagt så mycket tid.
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 137
Läcker spolarvätska avstängd

Någon som har koll på var man kan k&ou[…]

Finns säkert många anledningar, men had[…]

Byta a/c-kompressor själv?

Lycka till! Jag har inte gjort bytet själv, m[…]