NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Splix
Hej!

Som alldeles nybliven V50-ägare undrar jag bara en sak (än så länge). Hur öppnar man alla fönster och takluckan genom att hålla inne nyckelns "lås upp-knapp" länge? Jag har försökt och försökt men den vill inte! Kan det bero på att det inte är mer än ca 5 grader ute och Volvo har nån "smart" funktion att inte öppna allt om det är kallt ute?

Har provat att ha ett fönster öppet när jag låser, håller jag då in knappen längre stängs det automatiskt... Ska ju göra motsvarande (eller snarare tvärt om) när man håller in upplåsningsknappen en längre stund.

Någon som har tips/idéer eller måste jag ringa Bilia igen?

Tackar på förhand!
// Splix
Användarvisningsbild
av CarMan
Splix skrev:Hej!

Som alldeles nybliven V50-ägare undrar jag bara en sak (än så länge). Hur öppnar man alla fönster och takluckan genom att hålla inne nyckelns "lås upp-knapp" länge? Jag har försökt och försökt men den vill inte! Kan det bero på att det inte är mer än ca 5 grader ute och Volvo har nån "smart" funktion att inte öppna allt om det är kallt ute?

Har provat att ha ett fönster öppet när jag låser, håller jag då in knappen längre stängs det automatiskt... Ska ju göra motsvarande (eller snarare tvärt om) när man håller in upplåsningsknappen en längre stund.

Någon som har tips/idéer eller måste jag ringa Bilia igen?

Tackar på förhand!
// Splix
Man köper sig en 04:a & sen håller man inne knappen i 6-5 sek.
av Frigge
Du kan ändra bilens inställningar via menyknappen bredvid 4-vägsknappen. Där kan du göra div inställningar, ändra blinkersens karaktär vid låsning öppning o så kan du välja fönsterhissfunktionen du önskar. Kolla instruktionsboken,där lär det stå.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:Du kan ändra bilens inställningar via menyknappen bredvid 4-vägsknappen. Där kan du göra div inställningar, ändra blinkersens karaktär vid låsning öppning o så kan du välja fönsterhissfunktionen du önskar. Kolla instruktionsboken,där lär det stå.

/Fredrik
men är inte den bort tagen på dom senare?
eller är det bara ändrat så det inte är standard.
har för mig att man tog bort det isamband med att man ändra säkerhets bältes kontrollen för baksätet
Användarvisningsbild
av V50AWD
CarMan skrev:
Frigge skrev:Du kan ändra bilens inställningar via menyknappen bredvid 4-vägsknappen. Där kan du göra div inställningar, ändra blinkersens karaktär vid låsning öppning o så kan du välja fönsterhissfunktionen du önskar. Kolla instruktionsboken,där lär det stå.

/Fredrik
har för mig att man tog bort det isamband med att man ändra säkerhets bältes kontrollen för baksätet

Funktionen ni beskriver ovan finns inte längre tillgänglig från modellår 2005 och framåt. Varför vet jag inte. :???:
av Hellrider
V50AWD skrev:
CarMan skrev:

/Fredrik

Funktionen ni beskriver ovan finns inte längre tillgänglig från modellår 2005 och framåt. Varför vet jag inte. :???:
jopp finns på vissa 05,lite halvflummigt det där
Användarvisningsbild
av CarMan
Då mindes jag rätt!
Funktionen togs bort för att kunderna inte kunde läsa instuktionsboken.

det var många som trodde det var fel på bilen när alla rutor åkte ner
av Splix

/Fredrik

Givetvis har jag kollat i menys (men tack ändå). I instruktionsboken står det att om man håller inne knappen lite längre ska alla rutor och takluckan öppnas... Om de har ändrat detta ska det inte stå i instruktionsboken heller! Aja, det får bli att ringa Bilia och se vad dom säger (bara jag kommer ihåg det också).

Återkommer med svar!
Användarvisningsbild
av Jensen
Ibland så sker vissa förändringar under ett modellår.
Användarvisningsbild
av wendtan
Det fungerar inte på min 06:a. Det går att stänga rutorna men inte öppna. Min säljare berättade att funktionen plockats bort pga någon form av säkerhets risk. Man kan ju verkligen undra vilket säkerhetstänkande som plockade bort funktionen, de lär ju inte vara klämrisk iaf :lol:
Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]