Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Daniel264GLE
Hej! Jag är ny här på forumet - inleder med att lägga upp mina bilar. Börjar här och nu med senaste tillskottet; en Volvo S90 3.0 1998. Jag letade ganska länge innan jag hittade denna. Helt i nyskick på alla vis, har gått 14.600 mil och har en fullstämplad servicebok, 15.000-milsservicen gjordes precis innan jag köpte henne. Inte mycket att sätta tänderna i, alltså - bara tuta, köra och vara lycklig. De enda framtidsplaner jag har är att byta kamremmen till sommaren (byttes senast 2005) och kanske göra en tektylbehandling av undersidan.

Jag har i många år kört Volvo 264 GLE (presentation om den bilen kommer snarast i en annan tråd), så när det var dags att skaffa något lite nyare ville jag inte släppa konceptet bakhjulsdrift, automatlåda och sexcylindrig motor. Så det blev det nyaste man kunde hitta med den kombinationen i Volvo-väg! Eftersom det är sista årsmodellen finns all utrustning, utom taklucka.

Inredningen är ett kapitel för sig. Den var en av de stora anledningarna till att jag valde att köpa just denna bilen. Stolarna är inte de vanligaste 960/S90-stolarna - mina har mockainlägg och inte riktigt samma utformning som de vanligaste skinnstolarna i 960/S90. Min ratt (som är i trä OCH skinn) tycker jag också är snyggare än helträkringlan som brukar sitta i 960/S90.

Bilen är importerad från Tyskland för två år sedan. I vanliga fall brukar jag vara lite skeptisk mot importer, men i detta fall kunde jag inte låta bli att köpa - trevlig säljare, nyskick och snygg inredning gjorde sitt...

Fler och bättre bilder kommer!

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Nexus
Riktigt snygg bil måste jag säga.Inredningen var ju riktigt läcker.Fusk trä är så elegant,eller vad säger Bjompa :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Daniel264GLE skrev:
Fuskträ? Jag förstår kanske inte internhumorn, men är det inte äkta trä i inläggen?
Nej det är plast.Knacka på det så får du se.Men hur som hellst snyggt är det med "plast-gran" i bilen :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Fan vad härlig bil! Nu blir jag lite avis 8) En 3liters s90 är väl sånära min volvodröm som man kommer.
Användarvisningsbild
av Daniel264GLE
eccy243 skrev:Ser ju de nu. Jag har din 264 GLE som favorit på garaget.org :wink:
Japp, det kommer snart lite bilder och info om den här på detta forumet också!
Grammse skrev:
Daniel264GLE skrev:
Fuskträ? Jag förstår kanske inte internhumorn, men är det inte äkta trä i inläggen?
Nej det är plast.Knacka på det så får du se.Men hur som hellst snyggt är det med "plast-gran" i bilen :D
What? :-O) Du menar alla trädetaljer, inte bara ratten? Utan dörrsidorna och runt stereon också?
crumpets skrev:Fan vad härlig bil! Nu blir jag lite avis 8) En 3liters s90 är väl sånära min volvodröm som man kommer.
Tackar! Ja, jag har äntligen fått min mångåriga dröm uppfylld! :D

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]