Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

När verkstaden rivit ner halva bilen för att byta generatorn så upptäckte dom att plussladden lossnat från generatorn, dom skruvade fast den och sen fungerade laddningen som den skulle.

Att denna sladd är svår att kontrollera kan jag väl köpa, iom att jag själv försökte få ner en arm och känna om den åkt ur när jag stod i vägkanten.

Men att en verkstad som har tillgång till lyft (det syns enklare underifrån), som säger i telefonen att dom när dom felsökt bilen så har dom kollat säkringar och sladdar känns lite sisådär...
I deras verkstadsprogram så står förresten det redan i punkt 3 att anslutningen mot generatorn ska kontrolleras ;)
Punkt 2 är att kontrollera mot batteriet.

Men men, det känns som dom hade kunnat blåsa mig rätt rejält och bara bytt generatorn nu när dom redan rivit ner det mesta som behövdes för att byta generatorn. Nu fick dom några timmars obetald arbetstid. En oseriös verkstad hade säkerligen dragit en rövare där.

/Anders
(PO) undrar vad dom hade checklistan någonstans? låg den undanstoppad i en liten låda i ett rum på andra sidan?

Skönt att det inte var värre :)
Lycka till framöver när bilen e hemma, om den inte redan e det.
I was there!

http://www.gt.se/nyheter/1.1848243/de-v ... d-for-saab

Galet mycket bilar var det. Karavanen Sthlm-Västerås-Örebro-Trollhättan där vi var ~40bilar bara växte ju längre vi kom. Andra bilister som kom ikapp oss efter 2+1vägarna måste ha blivit lite frustrerade ;)

Man tror inte att 40st bilar ska ta upp så lång vägsträcka, men tänk er att bilen är 5m lång och sen ska det vara 3s mellan bilarna i 110km/h.

Stjäl en film från Cnuut på STCS där ni får se parkeringsplatserna närmast museumet där karavanen startade.

[youtube]PapKfykvyLM[/youtube]

Sen så tror jag varenda tillverkad sån här var på plats (och de deltog även i karavanen). Vi kom fram till att vi måste ha sett minst 15st. Inredningen var minst sagt saabish, men jag lyckades tyvärr inte få något bra foto på den:(

Bild

Bild

Bild

Bild

(Mobilfoto)
Bild

Bara hoppas det löser sig för saab så jag får chansen att lätta plånboken ;)

Något som också var lite häftigt var att nästan alla polisbilar som övervakade tillställningen (fanns en cheva piketbuss också) var saabar med dekaler med "SAVE SAAB - SELL SAAB!"

/Anders
Fan vilken manifestation :) Den dagen då beskedet kommer jag att gråta av antingen glädje eller sorg, även fast hjärtat sitter hos Volvo. Så kommer jag att sörja Saab om dom går i graven, men jag kommer även glädjas om dom får ett "extraliv" eller får leva vidare.

!!SAVE SAAB SELL SAAB!!
Skulle man nästa klistra på bilen, om den rullade :)
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 78

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]

Kan vara urtrampningslagret. Om dem inte är h[…]

Den sitter så den syns bakifrån, om […]

Vägmätare saknas

Aha, tack Spock, det förklarar det! Jag trodd[…]