NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Hallo!
Har en S40N T5 och undrar vad min generator laddar?
Håller på med ett ljudbygge nu och har insett att jag måste ha ett till batteri och kanske måste se över generatorn också.
av JK24T
Beroende på årsmodell kanke, -09;orna har 140A.
Användarvisningsbild
av NickeB
Fellow skrev:05a har jag. Någon som vet om det är samma styrka?
Årsmod: -05 enligt originalinstruktionsboken (och även Haynes-manual) "120A eller 150A beroende på motorversion", så det är inte samma "styrka".
av Feedan
Det skiljer ibland beroende på ljudanläggning vilket batteri & generator som är monterat också. Står det inte på generatorn?
Användarvisningsbild
av Fellow
Jag har ju maxutrustad T5a med stora ljudanläggningen osv.

Feedan;
Kalla mig du men just motorer är jag noll insatt i så vettefan vart generatorn sitter:P

Blir iaf ett Running Bull 95Ah batteri som ska i bilen:) Ska nog räcka för min ljudanläggning.
av Feedan
Fellow skrev:Jag har ju maxutrustad T5a med stora ljudanläggningen osv.

Feedan;
Kalla mig du men just motorer är jag noll insatt i så vettefan vart generatorn sitter:P

Blir iaf ett Running Bull 95Ah batteri som ska i bilen:) Ska nog räcka för min ljudanläggning.
I see. Ja då blir det förstås lite svårare att läsa på den om du inte har en aning om hur en sådan ser ut. Hur stort är originalbatteriet i bilen?
Det finns för- och nackdelar med att montera ett större batteri faktiskt. Såvida du inte kör bilen väldigt korta sträckor så det hinner laddas upp ska det väl inte vara några problem.
Användarvisningsbild
av Fellow
Heh, ja då blir det lite svårare:P
Orginalbatteriet tror jag är på 60Ah. Jag har kikat på ett AGM-batteri så dem ska klara urladdningar bra mycket bättre. Sen är dem underhållsfria och batteriet ligger på 95Ah och köldstartström på 850A.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]