Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Utmärkt Mikey!

Den guiden kommer hjälpa många och framförallt visar den att det är väldigt enkelt att utföra rengöringen. Tänk vad många det är som fått sin fläkt utbytt på volvoverkstan för dyra pengar helt i onödan, när bara en enkel rengöring troligen fixat biffen!
av pitepudas
jag har en v 70-05 Jag vill komma åt och rengöra fläkten till ecc givaren. i min bil finns inte "pennhållaren" utan panelen runt växelspaken går ända upp mot 12v uttaget.
det är även en silverram runt radio och ecc panelen.Panelen runt växelspaken var bara att bända lös för att komma åt torks skruvarna. Men hur går jag vidare med ramen runt radio och ecc?? Ser ut som den måste bort innan jag tar loss ecc panelen men vågar inte bryta iden innan jag vet hur den sitter fast.
Någon som har några tips?
av Jonnybcool
Nej har inte blivit något klokare.... Har inte brytt mig om det iof nu för har kört på Auto så då blåser den luften nån annanstans, inte direkt mot kroppen. Dock vet jag inte om problemet kvarstår för kör man på auto så märker man ju inte av det på samma sätt. Men skulle ju tro att det fortfarande är likadant... Det där med tempsensorn kan ju vara lite aktuellt kanske... Jag har ju inget varmgarage så lär inte kunna göra mycket åt problemet förens till våren hur som helst så... Får väl ta bort ecc-panelen då och kolla fläkten igen och kolla sensorn. Om det är problem med värmen nu kanske det blir problem med kyla också sen när det blir varmt och man ska börja använda ac...
av jallekalle
jag har också problem med min klimatanläggning. jag får inte upp värmen i kupén, det blåser varmt och kallt växelvis, varmluft ca 20 sek. -sedan växlar den om till kall-luft i 15 sek, så växlar den hela tiden, det spelar ingen roll hur jag vrider på värmerattarna. man hör hur motorerna till spjällen jobbar för högtryck. jag har en v70 2006

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]