Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av buddha88
eccy243 skrev:Haha. Farligt att säga sådär att man aldrig ska sälja nåt. :wink:
Ja tar risken, kommer inte få sånna bud på den att den blir värd o sälja :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Bilen är ju onekligen väldigt fin så det kan jag förstå :) Tycker som sagt S70 är sjukt jävla läckra. Ungefär den perfekta blandningen mellan modern bil och klassisk volvoform. Önskar att de kunde göra en ny bil i det klassiska stuket :cry:
Men som sagt, chip på 140hk gör väl bara att gasspjället öppnas helt så det lär ju inte bli mycket till extra slitage eller så att oroa sig för :) Det är ju bara att ta bort en strypning.

Lycka tillhursom!
Användarvisningsbild
av buddha88
crumpets skrev:Bilen är ju onekligen väldigt fin så det kan jag förstå :) Tycker som sagt S70 är sjukt jävla läckra. Ungefär den perfekta blandningen mellan modern bil och klassisk volvoform. Önskar att de kunde göra en ny bil i det klassiska stuket :cry:
Men som sagt, chip på 140hk gör väl bara att gasspjället öppnas helt så det lär ju inte bli mycket till extra slitage eller så att oroa sig för :) Det är ju bara att ta bort en strypning.

Lycka tillhursom!
Ok, jo men ja vill ju ha 3" o d skulle inte gå ihop enligt BSR iaf me deras chip, men men, e ju några dagar kvar te att man får pengar, hinner ju ändra sig 100 ggr till :D
Användarvisningsbild
av Nexus
tror du kommer bli besviken på chippa.köp en R-vinge istället 8)
Användarvisningsbild
av buddha88
Grammse skrev:tror du kommer bli besviken på chippa.köp en R-vinge istället 8)
jasså, varför besviken??? har hört att d e stor skillnad på högre varv men inte annars???
Användarvisningsbild
av Nexus
Grattis på 22 års dagen :D .
Sen så menade jag att testar man en 140hk mot en 170 hk så är det ju inte så jättestor skillnad men du avgör ju själv om det är värt pengarna .
Folk säger att det är stor skillnad med öppet filter oxå minst 15hk + Ger det :wink:
Användarvisningsbild
av eccy243
Jag kan säga så här. Min farsa hade en V70 Classic -00 140 häst. Körde säkert 3 000 mil med den. Lärde mig att köra bil i den. Kunde den utan och innan. Sen köpte min skola en V70N 2,4 170 -04. Och jag blev förvånad över hur liten skillnad det var. Om jag inte hade VETAT att det var 30 hästar till så hade jag aldrig märkt någon skillnad.

Lite siffror:
B5244S2: 103 kW vid 5700 rpm. 220 Nm vid 3780 rpm.
B5244S: 125 kW vid 5700 rpm. 230 Nm vid 4500 rpm.
BSR-chip: 138 kW vid 5700 rpm. 248 Nm vid 4750 rpm.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Grattis. hoppas dagen varit så lugn som den kan bli.
Användarvisningsbild
av buddha88
Grammse skrev:Grattis på 22 års dagen :D .
Sen så menade jag att testar man en 140hk mot en 170 hk så är det ju inte så jättestor skillnad men du avgör ju själv om det är värt pengarna .
Folk säger att det är stor skillnad med öppet filter oxå minst 15hk + Ger det :wink:
Tack tack :) ne d e ju inte stor skillnad på 140 o 170 kusarna, så ja ska nog bara ha öppet filter o 3" d duger för mig :D
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 52

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]