Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
tittade på don bil o blev lite nostalgisk har haft en drös med sådana bilar som du har

några förslag på billiga mods är ju vit tejp i fram o röd i bakofångaren breda midje lister från nyare 240,oskaffa sänklappar bak annars försvinner
reservhjulsbaljorna fort (rost) o kanske en ratt från en nittio tals 240 de passar ju bolt on o är mycket mindre än busskringlan du har nu

mvh/OLOF
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
okej, vad är det för stänklappar du tänker på då?

Jo jag letar efter reflextejp men inte hittat det ännu.
Vad det gäller ratten så kan jag bara inte byta ut den då den ger den speciella känslan av en gammal bil :twisted:

Men midjelister, vad är det?
Användarvisningsbild
av Nexus
Det fungerar inte med biltemas Diamanttejp? Art nr: 29-122
Bild

JULA har oxå en sorts reflextejp men inte direkt orginallikt kanske :oops:
Swedol har reflextejp men inte den sorten ni tänker på heller antar jag.. :P
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
stänkskydden nertill där bak o midjelister var kanske fel uttrykt listerrna på dörrarna kanske är bättre!
kanske du skulle leta fram centrum kapslar o snobbringar till plåtfälgarna

mvh/OLOF
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
jo det kan nog fungera med biltemas reflextejp, det där med stänkskydden vet jag inte, tycker det är riktigt snyggt utan.

Jag kommer för övrigt inte köra med bilen så ofta, utan jag kommer att ställa av den nu i veckan då jag blev tvungen att skaffa en ny brukis.
Jag har funderat på navkapslar, men jag tycker att 240:s plåtisar är så snygga att det inte behövs :lol:

Men lite halvsegt att åka med en bil som har trasig kupéfläkt, helslut dämpare fram, tappat en ljuddämpare osv.
Så jag skall göra den iordning istället till utställningar och sånt, men givetvis köra med den någon gång ibland så den inte kärvar ihop :shock:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Vilka köpte du de "vita" eller blå?
Volvo 144DL - 74 skrev:Jag köpte dom på biltema, var bara att trycka i dom med lite modifikation, men det vart skitbra... skall försöka ta en bild i mörker så man ser resultatet tydligare...
Kommer nog se bra ut i mörker också.
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Jag köpte dom vita dioderna, men dom lyser typ ljusblått:P
Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar

Har röktestat motorn och det finns INGA luft[…]

Det verkar vara förnuftiga beslut, säk[…]

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]