Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Barbro666
JAg startade min v70 -03 2,4l 140h när det var -25 grader då det uppstod ett mycket högt ylande ljud nån stans i motorn??
Ljudet uppkommer vid kall starter fortfarande, men försvinner när motorn blir varm...
Nån som vet vad det kan vara för fel????
Senast redigerad av 2 Barbro666, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hej och välkommen till forumet Barbro666!
Din tråd ligger lite felplacerad. Vilken årsmodell är det på din bil? Vill veta för att kunna flytta till rätt kategori.
Sen är det bra om du anger vilken motor du har och även lägger till detta i rubriken.
av *pettson*
Barbro666 skrev:JAg startade min v70 när det var -25 grader då det uppstod ett mycket högt ylande ljud nån stans i motorn??
Ljudet uppkommer vid kall starter fortfarande, men försvinner när motorn blir varm...
Nån som vet vad det kan vara för fel????
Vanligaste ylandet man kan höra är när oljepumpens överflödesventil är öppen. Är det såpass kallt öppnar sej den för att inte spränga oljefiltret. Oljefiltret renar inget förräns oljan är varm nog att enkelt kunna passera filtret.
Användarvisningsbild
av isak
ligger barbro666 inte i rätt tråd?
hon upplyser i första raden vilken bil hon avser.
isak
av J.F.S
Isak, gissningsvis så gjordes ändringarna efter att Thomas påpekat vad som saknades..
Användarvisningsbild
av isak
okay menade inget illa.
isak
Användarvisningsbild
av Svahn
Det kan vara servo pumpens övertrycksventil som låter. håll ratten mot stoppläget och lyssna om du får samma ljud.
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]