Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har ett Varta i min bil, mins inte vilket då det är 8 år sen jag köpte det... funkar prima fortfarande, o då kör jag ändå bränslevärmare i mellanåt.
Användarvisningsbild
av CarMan
Funk skrev:680CCA för ett 74Ah
750CCA för ett 88Ah (dieselbatteristorlek)

/Thomas
Är det biltema du pratar om? var fick du värdena ifrån? sist jag kolla hade dom inga värden på sina batterier o kundtjänst kunde inte få fram det heller
Användarvisningsbild
av Funk
CarMan skrev:
Funk skrev:680CCA för ett 74Ah
750CCA för ett 88Ah (dieselbatteristorlek)

/Thomas
Är det biltema du pratar om? var fick du värdena ifrån? sist jag kolla hade dom inga värden på sina batterier o kundtjänst kunde inte få fram det heller
Jodå det är Biltema, värdena står på hemsidan... värt att komma ihåg att detta inte är Biltemas 500-kronors batterier för sådana finns fortfarande.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Variosboy
Undrar vart Volvo köper sina orginalbatterier, för mitt bytte dom på garanti första vintern, och då sa de att de fått byta på fler bilar på grund av att de varit dåliga..!?

Carman, har du koll på det??
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har ingen aning om var volvo köper sina batterier. jag har inte fått byta massa baterier, men jag har många kunder som haft problem med värmarna & hur man andvänder den, vilket kan tolkas som att det är fel på batterierna. (finns en mjukvara som åtgärdar detta)
Användarvisningsbild
av jockas
Blåa varta, har vart i kontakt med flera av dessa och upplever dom som väldigt bra kvalitet. Håller laddning bra, och håller spänningen uppe trots att dom är urladdade! Bara att plugga dit en bra laddare så är dom som nya igen till skillnad mot billigare batterier som slaggar igen och tappar celler när dom djupurladdas.

Satt ett blått varta i bilen när jag köpte den, antagligen några år gammalt. Aldrig några problem första året :) Bytte det förra veckan till en sprillans volvo orginal 65ah, får se hur länge det går :)
av olson
CarMan skrev:jag har ingen aning om var volvo köper sina batterier. jag har inte fått byta massa baterier, men jag har många kunder som haft problem med värmarna & hur man andvänder den, vilket kan tolkas som att det är fel på batterierna. (finns en mjukvara som åtgärdar detta)
Vad är det för mjukvara?
Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]

Volvo 740 startar inte

Sonen har en EPA 740 årsmodell 90. Batteriet[…]