Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaha
Efter en alldeles för hård gasning så lyser lampan: "Fel på motorelektroniken". Vad kan detta bero på? Lambdasonden?
Användarvisningsbild
av ketto
jaha skrev:Efter en alldeles för hård gasning så lyser lampan: "Fel på motorelektroniken". Vad kan detta bero på? Lambdasonden?
Kan va allt möjligt, från läcka i en slang till trasig lambdasond!

Billigaste åtgärden: läsa ut felkoder! Då får du reda på va den klagar på...
av jaha
ketto skrev: Kan va allt möjligt, från läcka i en slang till trasig lambdasond!

Billigaste åtgärden: läsa ut felkoder! Då får du reda på va den klagar på...
Kan det fungera med Biltemas felkodsläsare? art: 15-1385
av jaha
Var i väg och köpte Biltemas felkodsläsare, fick felkod P0243 "Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid A". Vad innebär det? Någon som kan länka till det jag behöver?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Turboreglerventil, en liten magnetventil med tre slangar och en tvåpolig kontakt som sitter på luftfilterburken. Den styr wastegaten.
Jag har egentligen bara koll på Volvos felkoder, så jag vet inte om den här klagar på elektriskt fel på ventilen eller om det är laddtrycket. Kolla så slangarna är hela. Prova att sätta ström på ventilen och hör om den klickar.
av lassefr
Jag tycker du ska koppla bort batteriet först cirka en halvtimme!har du tur så nolla den
felet!Har du problem när du kör att bilen går ojämt då har du problem någonstans!Går bilen fint så har du troligtvis blivit utsatt för fuktangrepp på någon givare!Brukar lösa sig då du kopplar bort batteriet!!Lycka till

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]