Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pang58
Fick precis ett mail från BSR i Stockholm om att "Vårat diagnosverktyg har tyvärr utgått ur sortimentet."
Typiskt när man äntligen fått tummen ur och beställt en... ??:-/
av Gelis
Hmm... mer "storebror ser dig" system. Näe jag vill nog än så länge ha mina felkoder för mig själv.
Då förstår jag varför dom helt plötsligt drar tillbaka PPC läsaren från sortimentet. Tur man handlat redan.
Användarvisningsbild
av pang58
Jag har kollat och det finns ett fåtal kvar i Växjö. Tyvärr gäller inte jagrullar-rabatten längre men jag verkar få tag i en trots allt. :D
av Fred
Oh shit! Tur att man skaffat en för länge sedan!! De kan ju bli riktiga dyrgripar framöver, om det inte kommer något liknande alternativ.

Den som länkas till är säkert bra men den kostar ju över tusenlappen per år!! :shock: Jag använder min PPC kanske en gång i kvartalet så länge bilen går bra och då vill jag inte betala för något månadsabonnemang!
av Arne Johnson
Riiport är i första hand en elektronisk körjournal, men den rapporterar även eventuella felkoder. Som körjournal ser den riktigt bra ut men något dyr. Helt annan produkt än felkodsläsaren alltså.

/Arne
av J.F.S
Vill bara klargöra att jag på intet sätt vet att detta är ersättaren till PPC utan det var något jag gissat mig till eftersom den har liknande funktionalitet och mer därtill.

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]