Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag har tidigare en tråd om min felkod 0039-ECM och bilen gick in i så kallad nödläge och vart slö men det är ju bara för att skydda motorn från otrevligheter :P

Men nu till mitt nya dilemma.. Hittade ett hål i en slang och böt denna sedan fungerar bilen som den ska..

Bilen är nollad från den skrivna felkoden sedan tidigare fel och bilen går som den ska, men så slår bilen ifrån och går in i nödläge, lättar då på gasen och gasar till så bilen växlar ner och då går bilen som vanligt igen vilket verkar konstigt.. allt är som det ska och motorelektronik lampan lyser efter den händelsen tidigare men slocknar efter någon kilometer igen..

Då borde det väl vara något lekage vid slangarna eller va kan man säga? bilen går som den ska och ingen motorlampa lyser just nu men bilen går i nödläge vid kraftigt gaspådrag och sedan går den som normalt igen efter man lättat något på gasen och motorlampan lyser tills efter några kilometer då den slocknar!

Så nu måste jag läsa av felkoden i morgon och se om det ger samma utslag och får söka vidare..

Men kom gärna med tips!
Mvh Kim
Hallå!

Ja det kan väl vara en misstänksamhet.. .. men hur kollar jag då felkoderna på den? är väl i diagnosutaget det med?

Ska kolla upp felkoden som finns (Tror jag) har kört i går och ingen lampa tändes men släppte upp gasen vid ungefär 120 km/h på 4e växeln så den växlade till 5an sedan är bara att köra som vanligt =)

Men ska kika på felkoden så fort jag får tid och mekanikerna får tid :P

Men va kan det annars vara, något som krånglar mellan motor och låda? dax att byta växellåds oljan? :P
Mvh Kim

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]