Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ronin
Crille/Adde!

Nja, det är knappast olagligt att diskutera länkar på internet som hänvisar till sidor som är tillåtna enl. svensk lag. Det är heller inte olagligt att diskutera funktionerna i ett program. Forumansvarig är därmed inte i någon fara.

Jimmy!
Gå in under de olika delarna i systemet (t.ex. "Kaross och inredning" eller "fjädring och hjul") och leta under "Bulletiner". Där finner du alla barnsjukdomar...

Greeeken!
Jag provade just att söka och hittade två alternativ för nedladdning. Konstigt att det inte fungerar för dig. Kan tyvärr inte skicka p.g.a. ADSL (assymetrisk = djävligt dåligt upload). Filen är på ca. 1,5 Gb...
Användarvisningsbild
av greeeken
TAck mannen
Jag kom på att jag skrev lite fel så de va därför.
Installerat o kollat o så, men kommer lixom inte fram till vad man kan göra med programet?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Börja med "bilprofil" Välj modell, årsmodell o.s.v, eller knacka in VIN-numret. I informationshanteraren finns verkstadshandböcker och kataloger, mm. Välj en grupp först, 2 = motor, 3 = el, 4 = kraftöverföring osv.
Användarvisningsbild
av greeeken
Thanks så mkt mannen
När man trycker på VIN nummret så står dte ingen kontakt med bilen?
Konstigt, har ju ingen kabel som går dit :-p
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
Sparkz skrev:Börja med "bilprofil" Välj modell, årsmodell o.s.v, eller knacka in VIN-numret. I informationshanteraren finns verkstadshandböcker och kataloger, mm. Välj en grupp först, 2 = motor, 3 = el, 4 = kraftöverföring osv.
Hej
Hur fär man reda på VIN nummret?
av mojen
de é ju bilens chassinuffer..... 8)
Användarvisningsbild
av Sparkz
VIN är det med 13 tecken som börjar med YV1.
Greeeken, du får skriva in numret för hand, har man bilen kopplad kan man trycka på "hämta VIN"
Användarvisningsbild
av Jimmy Svensson
Sparkz skrev:VIN är det med 13 tecken som börjar med YV1.
Greeeken, du får skriva in numret för hand, har man bilen kopplad kan man trycka på "hämta VIN"
Taack så mycket :D
Nu ska vi hem o kolla detta 8)

Ha det så bra
Användarvisningsbild
av greeeken
Hämtade bilen från service idag , den drar till höger,täcks inte av garantin, framvagnsinställing babblade om, Kan ja hitta detta i VADIS hur man kan fixa detta?
av Addekarlsson
För att göra en framvagnsinställning behöver du kunskap samt lite olika tillbehör.
Att göra som en del säger
Ja men det är ju bara mäta med en tumstock eller liknande det,
det är nått jag inte rekommenderar alls.
Lämna in bilen för framvagnsinställning, det tjänar du på i det långa loppet. Det kostar sällan över 5-600 kr att göra det på verkstad.
Vår lokala bilmek här, har ett pristak på 360 kr för en framvagnsinställning.

Det är mitt tips till dig.

Mvh/ Adde
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]