Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zap18
Hej!

Har fått ett probelm(?) med min V70 -01 som jag inte blir riktigt klok på. Ibland när jag kör över gupp/ojämnheter i vägen m.m uppträder ett "klonkande" (vete fan om det e den korrekta termen men vi testar den ;)) som jag upplever kommer från mittkonsollen. Först trodde jag att det kunde vara så att det var alla prylar (skivor å grejjer) som ligger i den som gav ifrån sig ljudet, men efter att ha testat att plocka väck dem var ljudet fortfarande kvar. Upplever också att om jag har armen på mittkonsollen, försvinner ljudet i nämnda situationer, eller i varje fall blir betydligt mindre frekvent/högljutt.

En sak som kanske spelare in är att jag under hösten bytte (på firma) stötdämparna bak på bägge sidor. Vet som sagt inte om detta spelar in alls men ljudet har kommit någon gång efter bytet dock inte i direkt anslutning till det.

Är det någon som känner igen detta och har nån aning om vad det är och om det går att göra något åt?

Tacksam för hjälp!
av zap18
Jo, det e väl tänkbart kanske. Men jag tycker mer det låter som om det är inne i bilen å inte som om något tar i.

* Uppdatering: En sak som jag upptäckte nu när jag var ute och körde här på morgonen är att ljudet verkar avta/försvinna helt när jag har kört ett tag.

Ingen av bilarna provkörd än , vill g&ou[…]

Se till att du använder riktigt tunnflytande […]

Styrservo V70 2010

Vilket fabrikat av servopump ska köpa om man […]

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]