Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av per brand
HEJ VOLVO SKALL BYTA MIN DÄMPARE FRAM PÅ VÄNSTER SIDA. BEHÖVS DET ATT MAN GÖR EN FRAMVAGNSINSTÄLLNING???
TACK PÅ FÖRHAND!!
av raggazon
volvo vill nog säkert kontrollera hjulvinklarna efter byte, dock brukar man få detta till reduserat pris i samband med byte. Dock är det inte nödvändigt då jag har för mig att cambervinkeln inte är justerbar.
av hansjkpg
raggazon skrev:volvo vill nog säkert kontrollera hjulvinklarna efter byte, dock brukar man få detta till reduserat pris i samband med byte. Dock är det inte nödvändigt då jag har för mig att cambervinkeln inte är justerbar.
.
"Den främre cambervinkeln kan justeras genom att fästbultarna mellan styrspindeln och fjäderbenet lossas och hjulspindeln flyttas " Allt enligt Haynes. Och byter man stötdämpare så ska den nog kollas så att inget blir påverkat.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
OT: Tänk på att skriva med stora bokstäver på Internet är samma sak som att skrika, plus att det blir jobbigare att läsa.
Oväsen från 740

Märkte idag att ljudet hörs även n&[…]

Fick du någonsin svar var läckan hade s[…]

Jag har köpt bilen, men ej fått den lev[…]

Bara en fundering! Var in på en lokal reserv[…]