Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Medan 2,0T är Euro5. Är det samma som med dieslarna så kanske det är svårt att få riktigt låg förbrukning samtidigt som euro5-kraven ska uppfyllas.
av Krusell
I bla.a Holland säljs 2.0t tills XC60 i kombination med powershiftlådan. Den kombinationen har en förbrukning på 8,6l/100km
Användarvisningsbild
av Variosboy
MattiasD skrev:
Bygger man en ny villa är det ingen som funderar på en oljepanna.
Inte för att det har något värde här, men jag kan ju sätta något på att de flesta som slängt ut oljepannorna har gjort det för att oljan blivit dyr och deras anläggning varit uttjänad.. inte för att de är "miljövänner". Det är pengarna som styr för de flesta..
Själv har jag pellets sen två år, å det var priset som styrde, inget annat..
Användarvisningsbild
av SvenB
Det där är nog inget för dieselförespråkarna, då blir ju de "miljömuppar" också.
av bilgalen
KKR skrev:Det där är nog inget för dieselförespråkarna, då blir ju de "miljömuppar" också.
När det kommer miljöbilar som är lika bra som vanliga bensin/diesel bilar så tvekar jag inte en sekund på att skaffa miljöbil. Men med små fjuttmotorer, ingen 4wd och i etanolbilarnas fall dyrare och behöva tanka stup i kvarten, då är det inget alternativ jag tänker hoppa på.

Men framtiden ligger ju för miljöbilarna. Ge det 5 år till så ska det nog bli folk av de bilarna också :)
Användarvisningsbild
av SvenB
bilgalen skrev: Men med små fjuttmotorer, ingen 4wd och i etanolbilarnas fall dyrare och behöva tanka stup i kvarten, då är det inget alternativ jag tänker hoppa på.
Så plånboken får vinna över miljön tills vidare då.
av Amli
KKR skrev:
bilgalen skrev: Men med små fjuttmotorer, ingen 4wd och i etanolbilarnas fall dyrare och behöva tanka stup i kvarten, då är det inget alternativ jag tänker hoppa på.
Ungefär som det är för 99 av 100 som köper bil med andra ord.
av bilgalen
KKR skrev:
Japp, Med tanke på hur omvärlden ser ut så gör jag det dessutom med gott samvete :)
av Lövet
KKR skrev:
Skulle det vara annorlunda än etanolförarna som tankar bensin så fort priset blir några öre billigare? Etanolförsäljningen rasade med 70% under 2008 när bensinpriset sjönk!

Skillnaden mot oss andra är bara att vi inte hycklar om det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Pv 544 -62

Hej. Har kvar pappret på den pv?

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa