Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
lennta skrev:hej har nog gjort allt snart på 850 an varit kontakt med volvo i stockholm dom har inte hört något om detta problem konstigt när så många har liknande trassel med just 850glt 92-93- men nu kan jag starta direkt efter den stanat men går ojämt och inte på alla cylindrar men stannar efter ett tag fortfarande hopplöst tror att det beror bara på kylan
Har du inte kallare än minus 50 eller nåt lär det inte vara kylan som är problemet. En felsökning/ åtgärd, är det enda som lär starta den och hålla den igång.
Jag kan faktiskt förstå att volvo inte har nån större ide om detta. Dels av affärsmässiga skäl, dels för att det finns lätt 30 saker som påverkar.
HEJ RÅSTEDT MIN 850GLT 93 VERKAR FUNGERA NU DEN STARTADE DÅLIGT I MORSE SEN FICK JAG DEN ATT GÅ MEN OJÄMT FÖRSTÅR ATT STIFTEN TAR STRYK NÄR BILEN GÅR SÅ DÅLIGT BYTTE STIFT Å BENSIN RELÄ DOM GAMLA VAR JÄV SOTIGA BILEN GÅR ÄNN SÅ LÄNG BRA MEN EN KONTOL LAMPA TÄNDES DEN MED ELEKTRONIKEN NÅN HJÄLPSAM SÖM VET HUR JAG SLÄCKER DEN MVH LENNTA :D
hej fick ordning på min konstigt nog räckte det med nya stift och bränsle relä men det kan vara en annan orsak eftersom jag hållit på med allt omkring motorn men är glad att den funkar nu tog en lång repa och det gick bara fint mvh lennta :D

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]