Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Crumar
Hej
Är på gång att beställa 2,4D Business Momentum som tjänstebil och undrar just kring "tillåtna" optioner eller tillval... Är det någon som har koll på vad som är ok alternativt utgår av alla möjliga val att göra? Jag hittar inga produktblad som beskriver detta, dessutom verkar ju handlarna vara osäkra?? :???:

/ Tobias
av 5cylindrar
Vad jag kommer ihåg är följande OK att beställa till businessbilarna:
- Momentum eller Summum
- metallic, svart,silver,grå + kanske någon annan färg dvs vissa färger är exkluderade
- High performance, nyckelavst passkrockkudde, tidur, blåtand
- Eftermonterade tillbehör typ drag, vinge etc som görs hos återförsäljare

Jag ville beställa en summum med sportchassi o 18 tums aluhjul men det föll på att jag inte kunde få sportchassi eller aluhjul till business. Jag har förmodligen glömt något i listan ovan men på det stora hela så är det ganska hårt begränsat.
av Crumar
Tycker bara det är lustigt att detta inte finns i något blad hos handlaren eller på Volvos hemsida...
Det är ju tyvärr en del roliga tillval som går bort

Tack för svaret förresten!
Användarvisningsbild
av AndersP
Crumar skrev:Tycker bara det är lustigt att detta inte finns i något blad hos handlaren eller på Volvos hemsida...
Det är ju tyvärr en del roliga tillval som går bort

Tack för svaret förresten!
Jag tror denna begränsning är lite flytande över tiden därav inget skrivet.
I somras t.ex. gick det att lägga på alla optioner.
Men nu ska det beränsas pga av skatteskäl......jo tjena ?:-/
Jag som köpte privat och kommer att köpa privat framöver vilka skatteskäl skulle jag begränsas av när det gäller optioner ??:-/
Jo jag vet att det går att öppna plånboken och få det man vill...... :-O)
Användarvisningsbild
av Guru
Fattar inte varför ni hängt upp er så på detta. Det är väl inte konstigt att Volvo valt att begränsa specen/tillvalen på en viss modell/variant. Det gör man ju hela tiden men folk brukar inte reagera då.

Exempel... Ocean Race bilarna kunde bara beställas i blått eller electric silver, bara med vissa fälgar, bara med viss typ av inredning etc. Ingen som gnällde på att man inte kunde beställa andra fälgar? Eller att man ville ha en röd Ocean Race bil? Och R-design... Många vill säkert ha bakkjolen och avgassystemet från en R-design på sin Summum men det går inte att beställa trots att det skulle gå alldeles utmärkt att bygga en sådan bil. Eller R-design stolar i sin Momentum? Klart att det går att bygga men du kan inte beställa den så. När det gäller dessa varianter och deras speciella tillval så är det ingen som reagerar men nu när det handlar om begränsningar av tillval på en Business, då är det konstigt.

Att det sedan gick att beställa fritt för vissa och inte för andra, det är en annan fråga. Låter som det gick i somras men inte nu. Det görs ändringar på bilarna/specarna flera gånger även mellan årsmodellsbyten. Kan ju varit ett sådant byte som spelade roll...
Användarvisningsbild
av SvenB
Guru skrev:
Att det sedan gick att beställa fritt för vissa och inte för andra, det är en annan fråga. Låter som det gick i somras men inte nu. Det görs ändringar på bilarna/specarna flera gånger även mellan årsmodellsbyten. Kan ju varit ett sådant byte som spelade roll...

Jag tror att det gick med "gamla" prislistan (före 1/9-09). Efter prislistebytet verkar som Volvo blivit "hårdare".
av Lövet
KKR skrev:Efter prislistebytet verkar som Volvo blivit "hårdare".
Eller mindre desperata att kränga bilar till varje pris. Det var ju inte särskilt kul att vara biltillverkare för ett år sedan.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026