Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker nog att flera gett tips på val som han frågar efter:

borstarmicke föreslog bland annat en skoda.
tobbev föreslår en V50
orwar föreslår 1.6D istället för 2.0F, och efterssom trådskaparen vill ha förslag på diesel i samma prisklass så...

Alla dessa inlägg är ju precis vad trådskaparen frågar om!
Variosboy skrev:Jag skulle inte valt nyckellöst och aktiva xenon om jag hade en så snäv budget, men det är ju jag det. Det finns mycket annat för dom pengarna som är roligare, men som sagt, det är min åsikt..
Samma sak här - instämmer. Dock ingick nyckellöst och aktiva xenon i teknikpaketet där high performance stereon var med och det var främst den jag ville åt när jag gjorde min beställning. Kanske är det samma här? Men visst kan du spara lite på att välja bort teknikpaketet och bara välja stereon - Enorm skillnad mot standard.
andreas_lofgren skrev:
Tflex skrev: Värt att nämna är att jag kör en V70 2,5FT privat...
Är det inte nästan kriminellt fantasilöst att då ta en till - fast slöare?

Kom igen nu, behöver du verkligen en stor kombi som tjänstebil om du har en privat? Vad jobbar du med? Annars kan du ju exempelvis köpa C30 2.0D om du bara behöver en bil att transportera dig med. Två V70 på gården är bara en för mycket när det finns så mycket annat kul.
För att balansera upp Dieseltjatet vissa håller på med finns C30 med 2.0F :wink:
MattiasD skrev:
andreas_lofgren skrev:
Tflex skrev: Värt att nämna är att jag kör en V70 2,5FT privat...
Är det inte nästan kriminellt fantasilöst att då ta en till - fast slöare?

Kom igen nu, behöver du verkligen en stor kombi som tjänstebil om du har en privat? Vad jobbar du med? Annars kan du ju exempelvis köpa C30 2.0D om du bara behöver en bil att transportera dig med. Två V70 på gården är bara en för mycket när det finns så mycket annat kul.
För att balansera upp Dieseltjatet vissa håller på med finns C30 med 2.0F :wink:
C30 är ju dock ingen kombi...

Kan inte V50 vara ett alternativ då eller är den för liten? Där kan du ju få en hyfsad motor med bra utrustning för dom pengarna.
9-5 kombi tillverkas fortfarande. Behöver du inte bry dig om andrahandsvärdet så kör. Du får en närmast fullutrustad 9-5 med skinn, automat, 17" osv för runt 280.000kr - innan rabatt...

Men kolla dina tjänstebilsvillkor, många tillåter inte längre Saab pga problemen att göra en uppskattning av andrahandsvärdet.
andreas_lofgren skrev:9-5 kombi tillverkas fortfarande. Behöver du inte bry dig om andrahandsvärdet så kör. Du får en närmast fullutrustad 9-5 med skinn, automat, 17" osv för runt 280.000kr - innan rabatt...

Men kolla dina tjänstebilsvillkor, många tillåter inte längre Saab pga problemen att göra en uppskattning av andrahandsvärdet.
Det har du helt rätt i, Saab är inte längre tillåtet att välja. Jag ska börja arbeta som säljare för ett större företag, det är anledningen till att jag behöver en bil i V70 storlek. Bagaget kommer att fyllas med diverse skyltmaterial osv.

Men åter till min ständigt ställda fråga. Är det ett bra pris? Tror ni det går att få ner det ytterliggare, eller är det färdigprutat??
Tflex skrev:Men åter till min ständigt ställda fråga. Är det ett bra pris? Tror ni det går att få ner det ytterliggare, eller är det färdigprutat??
Min personliga erfarenhet av Bilia är att de är dyra. Om jag vore dig skulle jag höra runt på fler Volvohandlare. När jag köpte min bil (ej på Bilia) sa säjlaren att den offerten jag fått på min bil var under hans inköpspris. LÖJLIGT! Tror inte att en handlare säljer bilen med förlust . Jag sa bara till honom att sänk era löner och overheadkostnader så kanske ni också kan erbluda konkurenskraftiga priser. Han blev lång i ansiktet.. :lol: Haha, varför skall jag betala ett högre pris för exakt samma produkt.

Så: Leta runt och pruta vidare. Det är köparens marknad!!!
Vad är listpriset för denna?

Förr fick du ju en 2.4d summum kampanjbil för det priset visserligen utan några av dina tillval.

Tror det finns mer att hämta, ring om du inte hinner till fler försäljare. Mattor å sånt skall man inte behöva betala för.

Vårt företag har 100% rabatt på metallic å 11,3% på tillval typ summum å 30% på lokala tillval typ däck å spoiler drag etc. Vi har kanske 200 tjänstebilar absolut inte alla volvo.

Edit: stavfel
Volvo V40, 2014 eller 2016?

Utöver själva bilarna skulle jag ocks&ar[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på väg norrut mot Urshult p&ari[…]

mätarhus siffror

hej, när jag håller in trip nollstä[…]

Det är länkarmen till givare för h&[…]