Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sheridan
börjar inte fungera när motorn blir varm utan den kan bli 100grader utan att fläkten sätts igen, har testat fläkten och den fungerade när man kopplade den till batteriet, men däremmot så börjar den fungera när man drar ur kontakten till givaren som sitter där vid tempmätaren.. riktigt konstigt det där..
av juste
Enligt Haynes reparationshandbok så styrs fläkten av styrningen för bränsleinsprutningen via ett mellanrelä. Styrningen får sin information från kylvätsketemperaturgivaren. Det verkar finnas 2 olika typer av bränsleinsprutningssystem.
av juste
I min instruktionsbok (som följde med bilen) så står det att kylfläktreläet är nr15 och sitter i motorrummet. Om det är samma i din får du nog kolla i din egen instruktionsbok. Det kanske varierar medllan olika modeller.
av sheridan
nån som vet vilka relän som sitter inuti bilen? typ snett under ratten till vänster.. det sitter ca 5 st där som jag gärna vill veta vilka det är.
min bil är imoprterad så min instuktionsbok är på tyska :/
Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser