Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av erc
Zilv skrev:Så att jag letar minibuss och behöver råd.
Har tittat en hel del på Fords galaxy är tycker den ser trevlig ut men har ingen erfarenhet av andra bilar än Volvo.
Så jag söker råd vad har ni för erfarenheter av den bilen eller annan minibuss som kan vara bra.
Minibussen jag söker ska kunna ta en permobil i baken och gärna vara diesel med mycket annat roligt i =) och driftsäker som Volvo =P.
Och årsmodellerna jag letar är omkring 07-2010.
Om en VW Touran räcker till utrymmesmässigt verkar det vara en av de absolut bästa bilarna i klassen. Tokstabilt värde och ska man tro mekanikerna och motorpressen verkar Touran helt befriad från modellrelaterade fel. Att den sedan är en smula tråkig får man kanske ta...

Kanske går det att hitta någon osåld ny Cadillac SRX till vrakpris ute i handeln?
Användarvisningsbild
av Zilv
Nu är det dags att leta bil.
Sålde Volvo idag gick riktigt snabbt att sälja , ringde en kille på direkten som oxo ville ha bilen.
Tacksam för förslagen jag har fått på bilar hit och dit.
Och har kommit fram till att det troligtvis blir en Ford galaxy.
Men har kollat på nätet och ser att det är svårt att hitta en diesel ghia -08 som jag är ute efter, finns ett få tal men alla utan värmare =/ .
Va inne på att köpa en helt ny. men vill inte tappa pengar i sjön , skiljer ju 100000 på -09 till -08.
Hoppas det kommer ut en snart =) vet ni om någon som är fin och välutr hör av er.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]