Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av volvotjej
hej jag har börjat med å läsa inför körkortet och tänker ta en sån där 2 veckors kurs när jag fylld 18 om några månader å har självklart fastnat för dom här underbara volvosar. undra om ni kan hjälpa mig å skriva ner lite grejer man ska tänka på inför första bilköpet och vidare till försäkringer å allt där omkring. som ni kanske förstår har jag absolut inge kunskaper om bilar men intresserad är jag. må säga att både mina föräldrar och mina syskon å alla andra här på landet kör volvo å dom hjälper oxå fast vill investera själv först en hel del innan jag ropar efter dom för hjälp.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligade rubriken.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Om man inte själv vet så mycket om bilar är det bra till ha någon med lite mer kunskap med när man skall köpa bil. Som första bil kan det vara bra med en lite bensinsnålare bil med liten motor så är det lite billigare med försäkringar och bensin...
Sedan kan man ju lite läsa på internet om vad för typfel bilen man tänkt köpa har och sedan kontrollera dessa extra noga.
Användarvisningsbild
av Guligan
Hur mycket får första bilen kosta? Det är lite lättare att ge råd om man vet det.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
850 är riktigt fina :P Kanske jag är lite partisk :wink: satsa då helst på en 20V = GLT,Turbo, T5 och en som inte rullat för långt <30.000
Användarvisningsbild
av volvo51
Jag förordar en 740 och en rep.handbok. Inte den billigaste att köra men billiga reservdelar och lättmekad.
Dessutom mycket säkrare än en liten bil. Perfekt förstabil.
Användarvisningsbild
av buddha88
Ja 20V e en 170hk:are utan turbo o väldigt bra motor, de e en GLT!
Turbo o T5 e ju 20V motorer me turbo, väldigt pigga bilar, men kolla att dom inte e importbilar :)
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni om prisbilden i Europa? Startpriser p&[…]

Skumt, tål att funderas på. Är de[…]

V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]