Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej igen, min fabriksmonterade motorvärmare fungerar ej, tänkte börja med att kolla säkringen men hittar ingen, nån som vet vart den kan tänkas sitta? Har sökt men ej hittat här.. Och jag ska kolla under grenröret för att se om det sitter en blockvärmare där, räcker det för identifiering? Alltså om inget sitter där så måste det vara en vattenvärmare eller vad det nu heter..?

Tack på förhand!
av nypa00
Hej,

Det sitter ingen säkring för motorvärmaren på bilen, kolla om värmaren blir varm när du kopplar in den, alternativt kontrollera alla skarvar och se så att ingen har hoppat ur. Det sitter en skarv vid fästet till styrväxeln och självklart in i värmarkroppen.
Användarvisningsbild
av B4B
Kolla om det sitter något på nedre kylarslangen, slangvärmare! Om inte har du en blockvärmare.
Det finns ingen säkring i bilen, utan den finns till det eluttag du använder :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är den fabriksmonterad så är det en blockvärmare. Sett framifrån/uppifrån bilen sitter den i övre vänstra hörnet bara sticka ner handen en bit och känn om den är varm
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw