Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av östen
Var köper man nya kuggkransar till en 850 glt -93, nämligen så att dom har säckat ihop på min, men jag ringde till volvo, dom skulle ha 400 kr styck.
Det var lite dyrt tyckte jag, sen ringde jag till autoexperten dom ville sälja hela drivaxeln till mig..

Finns det verkligen ingen förutom volvo som säljer dom löst?
av Droopy
bytte på en 850 -94 före jul och då hittade jag endast lösa kransar hos Volvo, kostade runt 400kr st, ganska enkelt att byta.
av östen
jo, jag vet att volvo har för 400 kr st, men jag vet att det var någon annan här på forumet som hade köpt dom gör 70 kr st vilket är en ganska stor skillnad tycker jag eftersom jag behöver båda två...
Men jag kan inte hitta det inlägget igen..
av Soldier
östen skrev:jo, jag vet att volvo har för 400 kr st, men jag vet att det var någon annan här på forumet som hade köpt dom gör 70 kr st vilket är en ganska stor skillnad tycker jag eftersom jag behöver båda två...
Men jag kan inte hitta det inlägget igen..
Detta vill jag också veta.

Någon som vet var man hittar kuggkransar billigare än på Volvo ?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hejsan gott folk,,,

Brukar demontera volvo bilar, s60, s80, v70n, s70, men ibland får vi in 850 & 855, om in skickar mig en bild på hur kuggkransar till ABS ser ut så kan jag nog ordna sådana till er, har ingen erfarenhet av just denna karossen så ni får gärna säga också var de sitter någonstans....

mvh
av empame
Jag har precis för mig att dom sitter på samma ställe på alla bilar.
av Soldier
ge_219 skrev:Hejsan gott folk,,,

Brukar demontera volvo bilar, s60, s80, v70n, s70, men ibland får vi in 850 & 855, om in skickar mig en bild på hur kuggkransar till ABS ser ut så kan jag nog ordna sådana till er, har ingen erfarenhet av just denna karossen så ni får gärna säga också var de sitter någonstans....

mvh
Det är en tandad ring som sitter fastpressad på drivknutarna.

Det är den guldfärgade delen på bilden, fast på volvo tror jag dom är aluminiumfärgade.

Störtlöjligt att en sån enkel & billig pryl ska kosta över 400:- på Volvo... tror t.o.m. det var närmare 500:- dessutom.

Min bil är en 855 GLT -93, och jag behöver båda fram.

Jag har skickat PM till dig förresten.
Bild
av Burken
jag betalade 70kr för en.. måste fått tokfel pris...lr har dom höjt priset duktigt..
av Soldier
Burken skrev:jag betalade 70kr för en.. måste fått tokfel pris...lr har dom höjt priset duktigt..
VAR köpte du för 70:- då ???
av Burken
Soldier skrev:
Burken skrev:jag betalade 70kr för en.. måste fått tokfel pris...lr har dom höjt priset duktigt..
VAR köpte du för 70:- då ???
DÄR http://www.rejmes.se/

:lol: :lol: :lol:
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]