NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Chrille11
Ynot skrev:
Chrille11 skrev:Hej.

Jag beställde min den 22 dec.

Volvo V50 T5 AWD Momentum manuell 12% rabatt

option: Alufälg Zaurak 17 12%
High Performance ljudanl 12%
Nyckelavst kr-kudde 12%

Tillbehör: Dragkrok 15%
Takspoiler 15%
motorvärmare 15%
Stänkskydd fram o bak 15%
Vinterdäck på alufälg 20%
Xenonuppgradering 15%

Jag får min rabatt iom att jag jobbar på Volvo lastvagnar,
men du borde kunna få något i närheten av detta med tanke på den dåliga
bilförsäljningen som råder nu.
Grattis till en kanonbil :D
Tack så mycket!
Leverans månadsskiftet feb mars, orkar knappt vänta. :D
av Lazy
Hade bara 5veckors leveranstid på min, går helt underbart, väntar nu bara på våren när man kan lägga på sommarsulorna och njuta ännu mer av körningarna.
Användarvisningsbild
av henka35
poseidon skrev:Jag skulle inte köpa en ny v60 när de släpps, vänta 1 år så de får bort de värsta felen å sen köpa en. Är denna V50 T5 en privat bil så beror det ju på hur länge personen tänkt ha den. Han kanske inte tänkt köpa nån mer bil efter denna. Är det en tjänstebil så kvittar det ju.
Jag tycker det är bra att v60 kommer snart. Jag har plockat ut min ny tjänstebil nyss å då hinner V60 komma med alla motoralternativ å få bort de värsta felen tills jag skall plocka ut en ny bil.
Tycker också att min tjänstebil ligger rätt inför V60. Jag har 32 månader kvar till byte. Då finns det säkert en V60 dieselhybrid :D
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Vad blev slutsumman för din bil Chrille11? Sen kan man ju alltid vänta ihjäl sig på nyare modeller. Men om man resonerar så så skulle man ju fortfarande sitta med transistor radio och invänta 5-dimensionell tv :roll:
av Chrille11
rosenlorden skrev:Vad blev slutsumman för din bil Chrille11? Sen kan man ju alltid vänta ihjäl sig på nyare modeller. Men om man resonerar så så skulle man ju fortfarande sitta med transistor radio och invänta 5-dimensionell tv :roll:

306000
Användarvisningsbild
av SvenB
rosenlorden skrev: Sen kan man ju alltid vänta ihjäl sig på nyare modeller. Men om man resonerar så så skulle man ju fortfarande sitta med transistor radio och invänta 5-dimensionell tv :roll:
Jo så är det. Jag visste när jag köpte min V 50 Flexifuel (oktober -09) att modellen skulle komma med 2.0 motorn. Om jag väntat på den hade jag inte haft min bil ännu och fått betala mer (c:a 41.000:-). Dessutom hade jag troligen fått mindre betalt för mitt inbyte.
av john.h
Xenonuppgradering vad är det?
Är det dom där som svänger med ratten kanske.

Nyckelavst kr-kudde 12%

Takspoiler 15%
motorvärmare 15%
Xenonuppgradering 15%

av Chrille11
john.h skrev:Xenonuppgradering vad är det?
Är det dom där som svänger med ratten kanske.

Nyckelavst kr-kudde 12%

Takspoiler 15%
motorvärmare 15%
Xenonuppgradering 15%

Nej helljusets H7 byts till Xenon, det görs inte på fabrik utan fixas på Bilbolaget.
Användarvisningsbild
av sand3rs
Det slutade med att jag fick som mest ca 6% rabatt på min. Jag fick ändå offerter från 5-6 firmor. De låg väldigt nära varandra i vad de kunde erbjuda och menade så klart att de har så låga marginaler..

Hur som helst så tappade jag intresset för bilen och lade ner det ganska snabbt. Istället och jag gått och köpt en fin, lätt begagnad s80 v8 som ska hämtas om i slutet av nästa vecka.

Den bilen har redan fallit ca 350tkr i pris och jag intalar mig själv att det är bra/bättre köp i förhållande till en ny v50 som jag tror faller som en sten likaså.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]