Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
opA skrev:
perhall skrev:Ja, det är ju kul att ni med gamla bilar kan ha roligt åt att våra nya går sönder.

Men jag är glad att era gamla håller...

PH
Nu tog du nog det jag skrev på fel sätt.. jag har inte haft kul åt att era bilar går sönder. Eftersom du har Volvo och jag har en Volvo, så går din sönder på en ny modell så tros det sämre om Volvo i sig och då även min bil så varför skulle jag ha skoj åt att era bilar krånglar ? :)

Min kommer aldrig vara felfri heller så..

Som sagt.. om du nu tog illa vid dig ber jag om ursäkt. Var aldrig menat så.
Det gjorde jag inte:)

Jag tycker att vi har en bra stämning på detta forum...
PH
av jonnerns
Noen som har vært på verksted med dette problem?

Jeg har også gnissel i bakvagn og hårda "dunk" vid småkanter/gupp som bro overganger osv.

vurderer verkstad, men hä er det fortfarande -26 så man får se hva som skjer vid vamere väder.
Användarvisningsbild
av Datarolf
Kan bara komplettera med att även min XC 70 MY 10 inköpt i oktober och nu med 400 mil på nacken har börjat uppföra sig på liknande sätt med vänster framhjul. Känns som "genomslag i fjädringen" vid mindre gupp, framförallt när hjulet ska klättra upp på en ojämnhet, t ex på en av de många isvallarna som finns kvar.

Här i Stockholm är det just nu -13 och felet har bara uppträtt vid temperaturer under -10 ungefär.

Är det som sagt någon som varit på verkstad och har någon kommentar från Volvo att dela med sig av? Ska man boka tid för att inte orsaka större skador eller vänta och se vad som händer vid varmare väderlek?
av refbob
Min 2.4d MY 2010 s dämpare verkar inte heller gilla vinter. Knirkar något rysligt bak och de känns som att det "slår igenom" vid gupp i framvagnen....
Nu knirkar dem dock lite mindre eftersom det inte längre är -25 grader. NU är det bara -15.
av hansjkpg
Datarolf skrev:Kan bara komplettera med att även min XC 70 MY 10 inköpt i oktober och nu med 400 mil på nacken har börjat uppföra sig på liknande sätt med vänster framhjul. Känns som "genomslag i fjädringen" vid mindre gupp, framförallt när hjulet ska klättra upp på en ojämnhet, t ex på en av de många isvallarna som finns kvar.

Här i Stockholm är det just nu -13 och felet har bara uppträtt vid temperaturer under -10 ungefär.

Är det som sagt någon som varit på verkstad och har någon kommentar från Volvo att dela med sig av? Ska man boka tid för att inte orsaka större skador eller vänta och se vad som händer vid varmare väderlek?
.
Jag tycker du ska ta kontakt med verkstad och hävda nybilsgarantin, Volvo måste ju få reda på felen, verkar vara kvalitetsfel när så många har problem , måste vara en dålig serie för alla dämpare ska inte kunna vara så dåliga för då borde dom ha upptäckt det vid förserie produktionen samt provkörningar uppe i Norrland.
av perhall
Tråkigt med felen. Men jag skulle känna mig ganska lugn. Volvo är kända för att, jämfört med konkurrenter, ta ansvar för denna typ av fel som uppkommer... har haft en del garantireparationer på mina Volvo och det har alltid skötts på ett generöst sätt.

Jag tror inte heller att ni behöver vara oroliga för att få samma skit igen. Jag har aldrig haft samma garantifel två gånger på något märke (utom 2 ggr bromsar en gång på en gammal Volvo...).

Troligen har de bytt leverantör, MY 09 och MY 08 verkar inte ha problemet.
Användarvisningsbild
av 164E
Samma problem på min bil, känns som genomslag vid varje liten skarv och brunnslock på framdämparna. Dock inget från bakdämparna (har automatisk nivåjustering).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]