Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Jonnybcool skrev:Det är ju förjävla snyggt alltså :) Köpte du ett classicinstrument på skroten och plocka isär?

Ja preci så gjorde jag.

Första länken är det dioder runt mätarna o själva texten då är glödlamport

Andra länken är det bara glödlampor Blåa.
Att fixa mätarna tar väll kanske 30 min i lungt tempo

Ska du ha dioder ska du ha ytmonterade dioder.
Dessa köpte jag. Väldigt bra o jämn spridning
av hansjkpg
greeeken skrev:http://radicast.se/sv/artiklar/ovriga/d ... d-bla.html
.
Greeeken ! kom inte och säg att du är någon vanlig amatör som dom många av oss andra härinne är *S* du kan ju trots allt komma med förslag på många av dom problem som vi har ,vi andra bara står och undrar vilka övermänniskor som döljer sig bakom era fasader :D , skämt åsido , det kan ju vara svårare än ni tror, ville bara säga det.
Användarvisningsbild
av kvantskum
Jag har en V70 classic -08, och jag skulle hellre vilja ha mätarna från t.ex. en -05..! :shock:
Kanske man är lite som kärringen mot strömmen.

I mitt tycke är mätarna svåravlästa med ojämt belysta kronografer, halva tempmätaren t.ex. är knappt belyst.
Hastighetsskalan är lite plottrig och inte alls lika lättavläst som de äldre.
Belysningen från färddatorn dåligt avstämd mot den vassa men svaga diodbelysningen över mätarna.
Om man vill ha acceptabel belysning över mätarna d.v.s. nästan max, så resulterar det att färddatorns belysning bländar som en ficklampa mitt i trynet.
Men smaken äro delad..
Användarvisningsbild
av greeeken
hansjkpg skrev:
greeeken skrev:http://radicast.se/sv/artiklar/ovriga/d ... d-bla.html
.
Greeeken ! kom inte och säg att du är någon vanlig amatör som dom många av oss andra härinne är *S* du kan ju trots allt komma med förslag på många av dom problem som vi har ,vi andra bara står och undrar vilka övermänniskor som döljer sig bakom era fasader :D , skämt åsido , det kan ju vara svårare än ni tror, ville bara säga det.

Skrattar , nu tar du i.
Faktum är att ja inte kunde nått alls.
Frågade mig runt hur man ska göra.
Det är ganska lätt. Lättare än det ser ut. Bara man tar sig tid.
Hur man plockar isär DIM:en ser man när man har den framför sig. Den sitter ju ihop med clips. Bar aman är försiktig o inte förstör dom. Ganska sköra kan dom vara.

Ja skulle hellre ha R mätarna men dom är nästan omöjliga att hitta.

Alla dagar i veckan skulle jag välja T6an.

Se till att du använder riktigt tunnflytande […]

Styrservo V70 2010

Vilket fabrikat av servopump ska köpa om man […]

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]