Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av speeedo
Who2 skrev:Tjena..
Bytte batterier i reservfjärren till mitt baslarm..
Måste jag programera den på nått sätt..? händer nada när jag trycker på knapparna..
Skumt. Bytte både mottagare i bilen och nytt batteri i min fjärr men det var inga problem. Visserligen en v70 men så stor skillnad bör det nog inte vara.

har du använt reservfjärren tidigare. kan ju antigen vara dåligt eller fel batteri, eller så kan fjärren helt enkelt vara paj. Är det den ända du har eller finns det en befintlig som fungerar.
Vet att när jag skulle byta batterier så fanns det typ 4 olika sorter men i samma storlen men olika nr. Helskumt. Inte vet jag om det kanske skulle göra så mycket men kan ju vara värt att kolla med ett nytt batteri.
Användarvisningsbild
av #27
Omprogrammering av mottagarenheten går till på följande vis:

Sätt på tändning i läge I eller II 5 gånger inom loppet av 10 sekunder och låt tändningen vara på den 5:

Inom 30 sekunder ska någon av tangenterna "LOCK" eller "UNLOCK" tryckas in 1 gång på sändaren. Samtliga sändare skall omprogrammeras inom loppet av 30 sekunder.

Slå av tändningen.
Kontrollera funktionen hos var och en av sändarna.
av mihpan
#27 skrev:Omprogrammering av mottagarenheten går till på följande vis:

Sätt på tändning i läge I eller II 5 gånger inom loppet av 10 sekunder och låt tändningen vara på den 5:

Inom 30 sekunder ska någon av tangenterna "LOCK" eller "UNLOCK" tryckas in 1 gång på sändaren. Samtliga sändare skall omprogrammeras inom loppet av 30 sekunder.

Slå av tändningen.
Kontrollera funktionen hos var och en av sändarna.

Tjena!
Vad häftigt att det finns svar på detta med :)

Funkar det även på V70, årsm 2000? (2000/02) Måste prova när jag kommer hem i kväll!

Tack på förhand!

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]