Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det gör inget att tråden lånas, ju mer info man kan få desto bättre =P Hade det vart helt OT så hade kanske vart en annan sak.
Jag har bestämt mig att byta termostaten under nästa vecka då motortempen verkar kännas slöare för varje dag som går... Inbillning eller inte så skall den bytas för tempen kommer aldrig till dess riktiga läge.

Och även på tomgång så kommer inte tempen upp ordentligt. Ju hårdare jag kör desto närmare sitt rätta läge kommer den, kör jag lungt så dippar den ner 1 streck.
timebandit skrev:Det gör inget att tråden lånas, ju mer info man kan få desto bättre =P Hade det vart helt OT så hade kanske vart en annan sak.
Jag har bestämt mig att byta termostaten under nästa vecka då motortempen verkar kännas slöare för varje dag som går... Inbillning eller inte så skall den bytas för tempen kommer aldrig till dess riktiga läge.

Och även på tomgång så kommer inte tempen upp ordentligt. Ju hårdare jag kör desto närmare sitt rätta läge kommer den, kör jag lungt så dippar den ner 1 streck.

Bara så du vet, det är brist på termostater i gbg, ialla fall på mekonomen!
Beställer från Bilia i vilketfall... Har 6mil t/r till Biltema samt att farsan har rabatt på Bilia så prismässigt så jämnar det ut sig.
hej
startar en gammal tråd
jag har precis samma problem, om man ska kalla de så som trådskaparen har, har bytt termostat för ett halv år sen, köpte den på volvo, men mätaren pendlar lite, kan de vara fel på termostaten eller nåt annat

kom gärna med tips...

mvh david
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&ou[…]