Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av röglefan
Hej alla. Har lite problem med min v40 2.0T -98. Bilen går som en klocka alltid...UTOM när man bromsar in för typ en rondell eller om man ska svänga in på en annan väg för när man sen ska ge gas så hackar bilen till och ger jag mycket gas direkt så börjar den pluddra precis som om den bara går på 3 cyl. om jag däremot bara ger lite gas dom första sekunderna så hackar den inte o då e de bara att gasa på. någon som har tips om vad det kan vara. går klockrent annars.
av röglefan
Fisch skrev:Hur är konditionen på tänddelarna?
vet faktiskt inte riktigt. har haft bilen ca 1½ månad. enligt service bok så e stiften ca 3600 mil gamla. Har haft av dem och kollat men tyckte dom såg ok ut...men dom kan ju vara kass ändå. men borde inte bilen gå illa hela tiden om det är tänd delarna?? Varför bara efter motorbromsning? har haft ett liknande fel på en 850 jag hade och där var det bränsle filtert som spökade. Alla ideer är välkommna.
av röglefan
röglefan skrev:
Fisch skrev:Hur är konditionen på tänddelarna?
vet faktiskt inte riktigt. har haft bilen ca 1½ månad. enligt service bok så e stiften ca 3600 mil gamla. Har haft av dem och kollat men tyckte dom såg ok ut...men dom kan ju vara kass ändå. men borde inte bilen gå illa hela tiden om det är tänd delarna?? Varför bara efter motorbromsning? har haft ett liknande fel på en 850 jag hade och där var det bränsle filtert som spökade. Alla ideer är välkommna.
Kollande tänddelarna igen och hittade en 5-6 cm lång spricka i ena tändspolen.
Bytte spolen idag och nu går den som den ska igen. :D
Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 o[…]

Går bilen bra? För mig och många […]

Att tex läcker avgaser