Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av saint
Hur märkte du detta ??
Jag har fått ett missljud i min vänstra fram.Har ju bara gått 400 mil.
Det låter vid minsta gupp vid 10 kilometer eller mer,låter ungefär som den bottnar i vid gupp.
Men det skall sägas att det är bara när jag kör upp för guppet,inte ner.
Sorligt om detta är sant.
av MattiasD
Har Volvo bytt leverantör av stötdämpare inför MY10? Även när de är bytta finns ju risken att de byts till stötdämpare med samma problem.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
körde en resa på 40mil när det var 30minus börja först med små missljud i varje gupp sen med rent dunkljud som dämparen helt lagt av nu när vart runt 13minus haft bilen i varmgarage dunkar det i framvagnen i varje litet gupp. på volvo svara dom blivit nå fel på MY - 10 dom visste om felet direkt jag var in och sa vad som hänt varit 4st före mig den här veckan.
av LOTEZ
Tror mina med är trasiga :roll: Iaf häger fram, smäller osm bara fan om den. ska ställa in bilen varmt inatt för att se om det bara frusit eller om dom frusit sönder, återkommer

//LOTEZ
av ztaffans
Låter ju som Biltemas gamla stötdämpare som jag monterade på en Passat för många år sedan. När det blev neråt -20 grader så frös de. Det var bägge bakdämparna så bilen stutsade fram och den hade komfort som en stridsvagn (jag tror inte biltema säljer stötdämpare längre) :D Förresten kanske Volvo eller Geely köpte upp lagret från Biltema ??:-/
Användarvisningsbild
av VolvoB20
ztaffans skrev:Låter ju som Biltemas gamla stötdämpare som jag monterade på en Passat för många år sedan. När det blev neråt -20 grader så frös de. Det var bägge bakdämparna så bilen stutsade fram och den hade komfort som en stridsvagn (jag tror inte biltema säljer stötdämpare längre) :D Förresten kanske Volvo eller Geely köpte upp lagret från Biltema ??:-/

Japp. men de gick ju inte sönder för det, när de tinade upp funkade ju allt perfekt igen.

Här verkar ju något ha tagit permanent skada.
Användarvisningsbild
av supersonic
snoddasD5 skrev:körde en resa på 40mil när det var 30minus börja först med små missljud i varje gupp sen med rent dunkljud som dämparen helt lagt av nu när vart runt 13minus haft bilen i varmgarage dunkar det i framvagnen i varje litet gupp. på volvo svara dom blivit nå fel på MY - 10 dom visste om felet direkt jag var in och sa vad som hänt varit 4st före mig den här veckan.
Katastrof!!!! :evil:
av ztaffans
VolvoB20 skrev:
ztaffans skrev:Låter ju som Biltemas gamla stötdämpare som jag monterade på en Passat för många år sedan. När det blev neråt -20 grader så frös de. Det var bägge bakdämparna så bilen stutsade fram och den hade komfort som en stridsvagn (jag tror inte biltema säljer stötdämpare längre) :D Förresten kanske Volvo eller Geely köpte upp lagret från Biltema ??:-/

Japp. men de gick ju inte sönder för det, när de tinade upp funkade ju allt perfekt igen.

Här verkar ju något ha tagit permanent skada.
Ja, de har du rätt i. Då är det nog någon annan levrantör.
Det känns konstigt att det händer Volvo för stötdämpare som fungerar bra har gjorts hur länge som helst.
Troligtvis har det i någon spariver jagats reda på någon leverantör som kanske var några kronor billigare, vilket ofta är dumsnålt och blir dyrare i slutändan.
Hög kvalité kan inte bli hur billigt som helst.
av perhall
MattiasD skrev:Har Volvo bytt leverantör av stötdämpare inför MY10? Även när de är bytta finns ju risken att de byts till stötdämpare med samma problem.
Jag tror och hoppas att Volvo inte är så dumma.

Har haft massor av garantirep på Volvo och BMW genom åren men aldrig har ett fel kommit tillbaka (utom bromsskivorna en gång, men det är ju en lite speciell sak)
PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]