Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moonlander
Går sedan någon månad och väntar på min XC60, silvermetallic. Har inte beställt några vinterhjul, kanske inte behöver några i vinter p.g.a. leveranstiden.... men i alla fall.
Om man inte väljer Volvo 17" original fälg, vilka fälgar har ni valt till era XC60's för vinterbruk, skall vara snygga, och passa bilens vikt, ET mått och i bästa fall nav. etc?
Om ni känner att ni har ett snygg bil/fälg, ladda gärna upp ett foto.
av matsg
Varför inte köpa vinterdäck med samma dimension som originaldäcken och sätta på dom
på de fälgar som bilen levereras med.
Sen köper du ett par fräcka nya sommarfälgar och slänger på originaldäcken på.

Jag har gjort så men har ännu inte fått min xc60 (skall komma va 008)
av Amli
matsg skrev:Varför inte köpa vinterdäck med samma dimension som originaldäcken och sätta på dom
på de fälgar som bilen levereras med.
Precis. Men sedan köper du hellre 18" till sommar däcken (eller ännu hellre 19"). XC60 är så hög så det ser jättekonstigt ut med "bara" 17".
av moonlander
Jag borde sagt att jag har beställt en Summum med MERAC", 7,5x18.
Så frågan kvarstår vilka fälgar utöver original finns det goda erfarenheter av 17" eller 18""
av matsg
Hej igen.
Jag har också 18" som original.
Men slutresultatet blir att jag köper nya 18" fälgar till sommardäcken. Alltså snyggare
fälgar till sommaren än originalfälgarna.
Har idag en Santa Fe jag gjort exakt samma sak på (har chromfälgar på sommarsulorna).

Volvos originalfälg duger gott på vintern.
077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!