Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JAH
Hej på er alla!

Ny här när det gäller att posta, men inte när det gäller läsning då det under en längre tid varit en utmärkt källa till mycket matnyttigt, inte minst när det nyligen var dags att byta till en ny XC70 MY10.

Nu behöver jag dock lite hjälp och hittar inget skrivet tidigare för "min" årsmodell (MY10). Är nämligen i stort behov av en hundgrind att använda ihop med lastrumsgallret (det längsgående). Var tog Volvos "orginal" hundgrind vägen? Har det utgått för modellerna from MY08- ?

Är det någon som vet varför i så fall? Och om det är ngn skillnad som gör att man inte kan montera ett "äldre galler" i en MY10?

Bakgrunden till min undran är att nuvarande hundbur är för stor när det nu är dags att även få plats med barnvagn + att vi har et längsgående lastrumsgaller, så om jag bara fick tag på en grind vore allt toppen igen!

Några tips?

1000 tack på förhand!

Hälsn, JAH
av JAH
Appel skrev:Jag är inte hundägare eller XC70-ägare så jag vet inte om det här kan vara rätt saker för dig, men på nedanstående länk så finns lite alternativ på sidan 14.

http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Campai ... 9_2010.pdf
Tack för länken!
Efter att varit och mätt så insåg jag dock att jag ju tänkt fel: inte ens med Volvos ga "orginalgrind" skulle det gå tror jag, utan jag skulle nog behöva flytta in/åt sidan det längsgående lastrumsgallret och hänga på en mindre grind.. Hmm, nu blev det bökigt.

Tillängligt utrymme idag (b): 56 cm. Behov (b): 61 cm. Så nära men ändå inte.. :cry:

Måste väl finnas ngt man kan göra, kan ju inte vara den första med båda barnvagn och hundbur?? Eller är det bara att krypa till korset och inse att det inte finns ngn annan lösning än att starta "burcirkusen" och beställa en mindre skräddarsydd bur..? ??:-/

Hälsn, JAH
av JAH
Tompak skrev:Kolla på jeppe.com, där köpte jag mina grindar till XC90:an...
Ok, ska kolla med Jeppe! - Tack för tipset! Behöver man skruva fast grindarna därifrån, eller är det ngn sorts fjäderupphängning?

Hälsn, JAH
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag har en halvhundbur på höger sida och sedan en grind på vänster som jag kan sätta dit/ta bort från Jeppe.
Då kan man låsa bur grind men ändå ha bakluckan uppe sommartid så vovven slipper få bastu.
Dock så la jag min vagn på sida med hjulen mot buren. Men då kunde jag inte ha grinden uppsatt. Men det behovet fanns aldrig, för var vagnen med så tag man ur den när hunden skulle vara kvar i bilen...

Jag har detta på en V70N, men funkar lika bra på en XC/V70II. Dock kommer jag ihåg att det var lång leveranstid på jeppeburarna.. typ 6-7månader.. :???:
av Tompak
JAH skrev:
Tompak skrev:Kolla på jeppe.com, där köpte jag mina grindar till XC90:an...
Ok, ska kolla med Jeppe! - Tack för tipset! Behöver man skruva fast grindarna därifrån, eller är det ngn sorts fjäderupphängning?

Hälsn, JAH
Man skruvar fästen i botten & tak, sedan är grindarna fjäderupphängda upptill, man tar ur grindarna på 5 sekunder...
av JAH
Stort tack för tipsen, som vanligt ett bra ställe till snabba och bra svar på frågor man har! :)
av fredrikaudi
Kan bara instämma om Jeppe grindar, Jag har använt Jeppe´s grinddar i mina fyra sista bilar och de har suttit mycket bra i alla, inget gnissel eller annat störande och det blir inga större åverkningar vid monteringen, 2st små hål upptill och 2st nertill och dessa syns ej om man inte letar efter dem, det är allt. Sedan är de otroligt enkla att sätat dit och ta bort efter behov!

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!

Hej Har haft hjälp att felsöka ovanst&ar[…]