Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cege
Tänker montera en motorvärmare på min 855 och det ska tydligen vara en så kallad "blockvärmare" men har hört av några som säger att dom är dåliga ? nån som har samma erfarenhet?.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Bensinvärmare kanske? den är bara 3 ggr så dyr som en blockvärmare om jag inte minns fel? Och den är minst 3 ggr så bra! :P

Igår var det -24 jag hade blockvämaren i hela dagen. När jag åkte iväg började tempmätaren röra på sig efter 500 meter ungefär. Så värdelös är den inte.

/Kalle
av cege
Oki. då får jag ta en funderare på vad jag ska ha.....blockvärmare är då tydligen inte helt vädelös....kollade på en slangvärmare å den var ganska dyr så frågan är ju om det är värt att lägga på lite kr för lite bättre å snabbare värme???
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vad har du fått fram för pris på slangvärmare resp blockvärmare?
av cege
Slangvärmare låg mellan 1600 å 2300.....blockvärmare 950.....ingen stor skillnad kanske men iaf...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Finns det ens slangvärmare till 850 ? Har för mig att det bara är blockvärmare som går att montera.. tror inte calix/defa har någon slangvärmarsats :???:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja nu ser jag att det finns på calix hemsida också :P

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]